תביעות חוב של רשויות המס – פעילות המערכת הממוחשבת

תביעות חוב של רשויות המס – פעילות המערכת הממוחשבת

תאריך: ח' אלול, תשע"ז 30/08/2107
הודעה לתקשורת
תביעות חוב של רשויות המס – פעילות המערכת הממוחשבת
התנועה לאיכות השלטון פנתה לרשות המיסים בינואר השנה, בבקשה לקבל מידע ומסמכים בעניין גביית תביעות החוב שמגישה רשות המסים כלפי חברות המצויות בהליכי פירוק או כינוס נכסים החייבות כסף לרשויות המס. בפנייה זו ביקשה התנועה לקבל את מספר תביעות החוב שהגיש מס הכנסה נגד חברות אלה בשנים האחרונות. בנוסף, ביקשנו לקבל פרטים נוספים אודות תביעות חוב שנדחו ע"י הכונס או המפרק של החברות הללו (כגון: סוג המס שנתבע, סכום התביעה, הסיבה בגינה נדחתה התביעה).
בחודש מרץ התקבלה תשובה מרשות המיסים ובתשובה נכתב כי בחודש מרץ 2016 העלתה רשות המסים מערכת מידע ממוחשבת חדשה בתחום חדלות הפירעון אך טרם התייצבה עבודתה וטרם הושלם פיתוח כלל הרכיבים השונים במערכת לרבות נתוני ביצוע סטטיסטיים ועל כן ניתן להעביר אלינו את הנתונים שהתבקשו רק לאחר מאמץ וזמן רב.
בחלוף מעל ל-5 חודשים, מבקשת התנועה לדעת האם עבודת המערכת הממוחשבת התייצבה וכן האם הושלם פיתוח הרכיבים האמונים על המצאת נתוני ביצוע סטטיסטיים.
החשיבות במעקב אחר נתונים אלה, טמונה בעובדה כי ליקויים בתפקוד רשויות המסים בהגשת התביעות – אם באיתור המקרים הרלוונטיים, אם בכתיבת התביעות, אם בהגשתן במועד ואם בפיקוח על יישום פסקי דין לטובת המדינה – יגרמו בהכרח הפסד כלכלי לקופת המדינה, בשיעור של הכספים המובטחים שאחרת היו נגבים כדין