הצטרפות להליך במעמד "ידידת בית המשפט" בתביעה שהוגשה כנגד העיתונאית ורד פלמן

הצטרפות להליך במעמד "ידידת בית המשפט" בתביעה שהוגשה כנגד העיתונאית ורד פלמן

כו' בתשרי 16.10.17
הודעה לתקשורת
הצטרפות להליך במעמד "ידידת בית המשפט" בתביעה שהוגשה כנגד העיתונאית ורד פלמן
התנועה לאיכות השלטון הגישה בקשת הצטרפות להליך בתביעה שהוגשה כנגד העיתונאית ורד פלמן: "תביעה זו הינה חלק מתופעה משפטית מצערת אשר הולכת וצוברת תאוצה בשנים האחרונות, בה מנוצלת מערכת המשפט ומשמשת ככלי אסטרטגי כנגד גורמי ביקורת ציבורית, בהם עיתונאים, חושפי שחיתות ומתריעים בשער הנאבקים למען ערכים דמוקרטיים כשקיפות, ביקורת אזרחית ומנהל תקין, ומתוך מטרה ליצור "אפקט מצנן" כנגד מעורבות אזרחית וניסיון להעלות למודעות נושאים בעלי חשיבות ציבורית."
רקע
במרכזה של בקשה זו עומדת תביעת דיבה אשר הגישה המועצה האזורית גלבוע, היא התובעת בהליך המרכזי, רשות מקומית בישראל כנגד עמית וינר, מוטי פרנג'י וורד פלמן כי אלו הוציאו את דיבתה והפרו את האיסורים המעוגנים בחוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965 בכתבה ששודרה ביום 24.03.17 בתכנית "יומן" בערוץ הראשון.
בין אותם הפרסומים לגביהם נטען כי הם מהווים "דברי לשון הרע חמורים כנגד התובעת, תוך השתלחות בה, סילוף האמת והצגתה כמי שמפרה מנהל תקין", מוזכרים גם פרסומים הנוגעים למינויים של מר אבנר חייט, מר אבי טייר למר סמיר זיאדאת.
כך, מציינת המועצה, כי כחלק מהפרסום הפוגעני הובאו דבריו של עוה"ד תומר נאור, מנהל מחלקת ליטיגציה בתנועה למען איכות השלטון בישראל, שטען כי ישנו צורך בתקופת צינון בטרם ממנים את מר זיאדאת לתפקיד עוזר לסגן ראש המועצה.
התנועה למען איכות השלטון בישראל, מבקשת להצטרף להליך דנן במעמד "ידידת בית משפט". לעמדת התנועה, מן הדין ומן הצדק לדחות את התביעה מושא הבקשה, בהיותה תביעת השתקה מובהקת. אשר הוגשה משיקולים אסטרטגיים על מנת להשתיק את הנתבעת, העיתונאית ורד פלמן ולנטרל את פעילותה הציבורית כנגד המועצה ושל עיתונאים נוספים אשר יחשבו לעשות כן.
לעמדת התנועה, תביעה זו הינה חלק מתופעה משפטית מצערת אשר הולכת וצוברת תאוצה בשנים האחרונות, בה מנוצלת מערכת המשפט ומשמשת ככלי אסטרטגי כנגד גורמי ביקורת ציבורית, בהם עיתונאים, חושפי שחיתות ומתריעים בשער הנאבקים למען ערכים דמוקרטיים כשקיפות, ביקורת אזרחית ומנהל תקין, ומתוך מטרה ליצור "אפקט מצנן" כנגד מעורבות אזרחית וניסיון להעלות למודעות נושאים בעלי חשיבות ציבורית.
מתוך הבקשה שהוגשה לבית המשפט: "התביעה מושא הבקשה דנן איננה עוד תביעת דיבה שגרתית ופשוטה. תביעה זו מייצגת במאפייניה מגמה שלילית, ההולכת וקונה לה אחיזה בשיטת המשפט הישראלית, והיא של שימוש ציני ופסול בהליכי המשפט, ובתביעות המבקשות לנצל את דיני לשון הרע לשם השגת מטרות בלתי-ראויות של השתקת ביקורת לגיטימית, השתקת עיתונאים ויצירת אפקט מצנן – כל זאת בכסות של הגנה על השם הטוב