קריאה לפתוח בחקירה בעקבות כתבתו של עמית סגל בעניין "תעשיית השחיתות הפוליטית של דני דנון"

קריאה לפתוח בחקירה בעקבות כתבתו של עמית סגל בעניין "תעשיית השחיתות הפוליטית של דני דנון"

י' בכסלו, תשע"ח 28/11/2017
הודעה לתקשורת
קריאה לפתוח בחקירה בעקבות כתבתו של עמית סגל בעניין "תעשיית השחיתות הפוליטית של דני דנון"
התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (ג') ליועמ"ש, מפכ"ל המשטרה ורשם העמותות בעקבות כתבתו של עמית סגל בחדשות 2. בפנייה קוראת התנועה ליועמ"ש ולמפכ"ל לפתיחה בחקירה פלילית בחשד לעבירות של טוהר המידות, קבלת דבר במרמה, ועבירה על חוקי מימון בחירות.
במקביל פנתה התנועה גם לנציב שירות המדינה לקיים בדיקה וכן לרשם העמותות: "מצב עניינים בו עמותה מנוצלת להעברת עשרות מיליוני שקלים מכספי הציבור לטובת קידום צרכיו הפוליטיים האישיים של נבחר ציבור, מן הראוי שידליקו שורה של נורות אדומות, ויביאו לפתיחה בחקירה ולקידומה המהיר"
אמש, במהדורת החדשות המרכזית של חדשות 2 באפיקים 12-13, שודרה כתבתו של עמית סגל "תעשיית השחיתות הפוליטית של דני דנון". עיקרה של הכתבה עסק במערך שהקים, לכאורה, מר דנון – שגריר ישראל באו"ם, ח"כ וסגן שר הביטחון לשעבר – במטרה ל"תפור ג'ובים", ולחלק משכורות לעשרות פעילי ליכוד הפועלים בעבורו ולקרוביהם, מקופת הציבור, וכל זאת במסווה של פעילות ציונית, ודרך עמותה המשמשת גורם "מלבין" לפעולתו זו.
כך, על פי האמור בכתבה, פעל לכאורה מר דנון על מנת לייצר מנגנון משומן שכל תכליתו היא שירות צרכיו הפוליטיים. לשם כך, דאג לכאורה עוד בשנת 2011 למינויו של מקורבו, מר יעקב חגואל לעמוד בראש עמותת "ע"ץ – עושים ציונות, צמרת" שמטרתה, בין היתר, ועל פי הכתוב באתר של רשם העמותות היא "קידום והגברת החינוך, התודעה, והחזון הציוני בקרב הנוער והדור הצעיר בישראל".
זאת ועוד, נראה על פי הכתבה, כי על אף מטרתה המוצהרת של העמותה, אשר עיקרה בקידום ערכים ציוניים ותורניים, לכאורה היוו בפועל עובדי העמותה מערך תומך לצרכיו הפוליטיים של דנון בתוך הליכוד.
מהדברים נראה כי לכאורה המושך בחוטים מעל, ומי שהכתיב את נהלי העבודה, היה דני דנון בעצמו. מתוך הכתבה מצטיירת תמונה קשה ביותר של חשד חמור לביצוען של שורה של עבירות הנוגעות לטוהר המידות, עבירות בכספי ציבור, העברת כספים במרמה, ועבירות על חוקי הבחירות.
אותה שיטה, שאליה אנו נחשפים בכל פעם מחדש, והיא שימוש בעמותה בכדי להזרים כספי ציבור למקורביו ופעיליו הפוליטיים של נבחר ציבור, דומה כי השתכללה במקרה זה עד כדי מנגנון משומן של ממש. תוך שימוש ציני ופסול בכספי ציבור ובכספו של העם היהודי בתפוצות, ובמעטה שקרי, לכאורה, של פעילות ציונית ותורנית.
התנועה סבורה כי לכל הפחות קיימת ראשית ראיה המחייבת פתיחה בחקירה ובחינת החשדות האמורים בכתבה ששודרה אמש. מצב עניינים בו מועברים עשרות מיליוני שקלים מכספי הציבור לטובת קידום צרכיו הפוליטיים האישיים של נבחר ציבור, מן הראוי שידליקו שורה של נורות אדומות, ויביאו לפתיחה בחקירה ולקידומה המהיר.