התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש: אין מקום להסדר מותנה עם רעיית רה"מ בפרשת המעונות

התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש: אין מקום להסדר מותנה עם רעיית רה"מ בפרשת המעונות

הודעה לתקשורת
30.5.18
התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש: אין מקום להסדר מותנה עם רעיית רה"מ בפרשת המעונות
התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (ד') ליועמ"ש בדרישה כי יפעל למיצוי הדין עם הגברת שרה נתניהו בתיק המעונות. "חומרת העבירות בהן מואשמת הגב' נתניהו וחומרת הנסיבות בהן בוצעו, בוודאי לא יכולה להיחשב כפגיעה בנסיבות מקלות"
לפני כשנתיים העבירה משטרת ישראל את המלצותיה בעניין העמדה לדין של רעיית רה"מ שרה נתניהו במסגרת ארבע פרשות שונות, המכונות כולן יחדיו "פרשת המעונות". הפרשות כוללות חשדות לביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה ומרמה והפרת אמונים. למיטב ידיעתנו, בשלוש מתוך ארבע הפרשות, המליצה המשטרה להעמיד לדין את גב' נתניהו.
על פי הפרסומים, כבר בחודש ספטמבר האחרון הודיע היועמ"ש על כוונתו להגיד כתב אישום נגד הגב' נתניהו על קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ואף התקיים שימוע בעל פה בנושא.
למרות זאת, על פי הפרסום בעיתון "הארץ", בימים אלו מתגבש הסדר מותנה ב"פרשת המעונות". לפי הפרסומים, הוסכם בין הצדדים להסדר כי יוחזר חלק מהכסף ולאחר מכן ידונו בתנאי ההסדר שיביא לסיום התיק, אך ישנה עדיין מחלוקת הנוגעת לקבלת האחריות ולגובה הסכום.
לאור חומרת העבירות בהן מואשמת הגב' נתניהו, וכמובן לאור חומרת הנסיבות בהן בוצעו, אנו סבורים כי אין ולא יכולה להיות דרך לסגור את ההליך בעילת ההסדר המותנה. ובוודאי כשמדובר באדם שאינו עובד ציבור או נבחר ציבור שעשה – לכאורה – שימוש במעמד הניתן לו על מנת לפגוע בקופה הציבורית בסכומים נכבדים ביותר.
פגיעה חמורה ומתמשכת זו בוודאי לא יכולה להיחשב כפגיעה בנסיבות מקלות, ובוודאי ובוודאי מחייבת מיצוי מלוא הדין עם הגב' נתניהו, באופן פומבי ובבית המשפט הפתוח לעיני הציבור. על כן אנו דורשים מהיועמ"ש לפעול למיצוי מלא של הדין עם הגב' נתניהו, תוך ייצוג האינטרס הציבורי המחייב בהשבת הסכומים אשר נלקחו, לכאורה, מהקופה הציבורית.