שיקר, התפטר, לא הועמד לדין – ושב לתפקידו

שיקר, התפטר, לא הועמד לדין – ושב לתפקידו

הודעה לתקשורת
07.06.18
שיקר, התפטר, לא הועמד לדין – ושב לתפקידו
התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (ה') לשר האוצר משה כחלון, בדרישה לבטל את מינויו המחודש של דורון אוזן לתפקיד יו"ר ועדת תכנון מרחבית. "מדובר במינוי בלתי סביר בעליל ובחזרתו לתפקיד של אדם שפגע פגיעה אנושה באמון הציבור, והצליח בקושי להתחמק מהעמדה לדין פלילי על הליך מינויו ועל ששיקר בתצהיר".
בשבוע שעבר מונה מחדש דורון אוזן לתפקיד יו"ר הוועדה המרחבית לתכנון ובנייה "שרונים", לאחר שהוועדה אישרה את מינויו. אוזן מונה לתפקיד יו"ר הועדה לראשונה בחודש ספטמבר 2015, כמינוי פוליטי של שר האוצר משה כחלון ולאחר שכיהן בתקופת מערכת הבחירות בתפקיד ראש מטה במפלגת "כולנו". לאחר שפורסם המינוי, ניהלה התנועה במשך יותר משנתיים תכתובת מול גורמים שונים במשרד האוצר ולאחר שפנתה התנועה לאפיק המשפטי התגלה כי מר אוזן שיקר בתצהירו כשביקש להתמנות לתפקיד, והסתיר מהוועדה הממנה את הקשרים הפוליטיים שלו עם השר כחלון ועם מפלגתו.
בעקבות כך פנתה התנועה לגורמים במערך התביעה, פרקליטות המדינה והיועץ המשפטי לממשלה, בדרישה לפתיחה בחקירה פלילית נגד אוזן ולסיום כהונתו של מי ששיקר על מנת להתמנות לתפקיד. בעקבות עתירה שהגישה התנועה לבסוף לבג"ץ, החליט משרד האוצר בסופו של דבר להעבירו מתפקידו. לאחר מכן קבעה המדינה כי התפטרותו מייתרת פתיחת חקירה פלילית בעניין.
כלומר, הסיבה היחידה בגינה לא נפתחה חקירה פלילית כנגד מר אוזן, חקירה אשר הייתה בוודאי מביאה להגשת כתב אישום כנגדו, היא האמירה הברורה של פרקליטות המדינה כי אוזן סיים את תפקידו ועל כן אין עוד עניין לציבור בהעמדתו לדין.
למרות זאת, שב אוזן לתפקידו בשבוע שעבר. מדובר במינוי בלתי סביר בעליל ובחזרתו לתפקיד של אדם שפגע פגיעה אנושה באמון הציבור, והצליח בקושי להתחמק מהעמדה לדין פלילי על הליך מינויו ועל ששיקר בתצהיר.
דומה ונעשה פה מחטף של ממש – הולכת שולל של גורמים במשרד האוצר את פרקליטות המדינה ואת בית המשפט העליון ויצירת מאחז עיניים לפיו מר אוזן סיים תפקידו על מנת לאפשר לו לחמוק מהעמדה לדין פלילי, והשבתו לתפקיד זמן קצת לאחר סיום ההליך.