התנועה לאיכות השלטון למשרד הפנים: אין להתיר למועמדים שהוטל עליהם קלון להתמודד שוב בבחירות המקומיות

התנועה לאיכות השלטון למשרד הפנים: אין להתיר למועמדים שהוטל עליהם קלון להתמודד שוב בבחירות המקומיות

הודעה לתקשורת
18.06.18
התנועה לאיכות השלטון למשרד הפנים: אין להתיר למועמדים שהוטל עליהם קלון להתמודד שוב בבחירות המקומיות
התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (ב') למפקחת הארצית על הבחירות ברשויות המקומיות, בדרישה שלא לאפשר את חזרתם לחיים הפוליטיים של ראש עיריית רמת השרון לשעבר, מר יצחק רוכברגר, וראש עיריית לוד לשעבר, מר בנימין רגב. "רוכברגר ורגב עשו שימוש במשאב הציבורי לשם תועלתם האישית ופגעו פגיעה אנושה באמון הציבור במוסד ראש העיר והשלטון המקומי"
לאחרונה, פורסמו בכלי התקשורת ידיעות על כוונתו של יצחק רוכברגר, ראש עיריית רמת השרון לשעבר, להתמודד בחודש אוקטובר לתפקיד ראש עיריית רמת השרון ואף פנה בעניין ליו"ר וועדת הבחירות המרכזית – למרות הקלון שהוטל עליו. במקביל התקבלו בתנועה מספר פניות על כוונתו של בנימין רגב, ראש עיריית לוד לשעבר, להתמודד אף הוא בבחירות הקרובות ברשויות המקומיות לתפקיד ראש עיריית לוד –למרות שתקופת הקלון בעניינו טרם הסתיימה.
רוכברגר הורשע בשנת 2014 במרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד, זיוף מסמך ושימוש במסמך מזויף. בגזר הדין, נגזרו עליו 6 חודשי עבודות שירות, קנס של 40,000 שקלים וכן נקבע כי הורשע בעבירה שיש עמה קלון. רגב הורשע בשנת 2010 בקבלת שוחד ונגזר עליו עונש מאסר בפועל של 18 חודשים ונקבע כי הורשע בעבירה שיש עמה קלון.
על פי החוק במדינת ישראל – אדם שביום הגשת מועמדותו טרם עברו שבע שנים מהיום בו סיים לרצות את עונש מאסרו, אינו זכאי להיכלל ברשימת מועמדים להיבחר כחבר מועצה זאת בשל הקלון שעדיין תקף. למרות שלטענת רוכברגר די בשנת הנבצרות שגזר על עצמו קודם להרשעתו בדין, בכדי להיכנס תחת מניין שבע השנים, לשון החוק בעניין זה ברורה ואין לטעות בפירושה.
רוכברגר ורגב עשו שימוש במשאב הציבורי לשם תועלתם האישית – וחמור מכך, פגעו פגיעה אנושה באמון הציבור במוסד ראש העיר והשלטון המקומי בכללותו. אנו סבורים שככל שאכן מתכוונים רוכברגר ורגב להתמודד בבחירות הקרובות, על משרד הפנים להתנגד לכך.
משרד הפנים הוא הגורם המפקח על השלטון המקומי במדינת ישראל ומוביל בשנים האחרונות קו ברור שמטרתו מיגור השחיתות והפגיעה במנהל התקין ברשויות המקומיות. אנו סבורים כי בשל כך ישנו צורך בהשמעת עמדה ברורה ונחרצת מטעם המשרד כנגד חזרתם של נבחרי ציבור שסרחו ומעלו באמון שניתן בהם, אל תפקידם.