בזכות פניות התנועה לאיכות השלטון – תמונה ממונה על חוק חופש המידע במשרד התרבות והספורט

בזכות פניות התנועה לאיכות השלטון – תמונה ממונה על חוק חופש המידע במשרד התרבות והספורט

הודעה לתקשורת
19.6.18
בזכות פניות התנועה לאיכות השלטון – תמונה ממונה על חוק חופש המידע במשרד התרבות והספורט
ראשת היחידה הממשלתית לחופש המידע הודיעה היום (ג') לתנועה לאיכות השלטון כי בעקבות פניותיה בעניין חוסר השקיפות במשרד התרבות והספורט, תתכנס מחר ועדה שתמנה סוף סוף ממונה על חוק חופש המידע במשרד. "הגיע הזמן לשים סוף לצפצוף של משרד התרבות על החוק. לא ייתכן שמשרד ממשלתי שמנהל תקציב של מיליונים – יפעל בלי שקיפות ובלי אדם שתפקידו להנגיש לציבור את המידע שזכותו לקבל"
בשנה האחרונה נאלצה התנועה להגיש 4 עתירות חופש מידע שונות נגד משרד התרבות והספורט, הנוגעת להתנהלות המשרד והשרה העומדת בראשו. זאת בנוסף למספר רב של בקשות חופש המידע שלא טופלו כראוי. כך, פנתה התנועה בנוגע להתנהלות הכספית של המשרד סביב חגיגות ה-70 למדינת ישראל. בנוסף, בעקבות סערת מכירת הכרטיסים למשחק הכדורגל ישראל-ארגנטינה, שבוטל מאז, פנינו בבקשת חופש מידע נוספת בנושא התנהלות המשרד והליך קבלת ההחלטות סביב המשחק. עד כה, טרם התקבל המידע הרלוונטי.
שתי הבקשות הללו הצטרפו לבקשת חופש מידע שהגשנו כבר ב-2017 בנושא נסיעותיה לחו"ל של שרת התרבות רגב, מידע שלבסוף קיבלנו רק הודות לעתירה שהוגשה לבית המשפט. הסיבה לגרירת הרגליים היא העובדה שבמשך חודשים רבים, לא מועסק ממונה על חוק חופש המידע במשרד התרבות והספורט – זאת למרות הנחיית נציבות שירות המדינה בנושא והוראות החוק הברורות
בשל מחדל זה, פנינו ליחידה הממשלתית לחופש המידע בדרישה לשים סוף להפרת החוק המתמשכת ולפגיעה בזכות הציבור לדעת והיום, הודיעה ראשת היחידה הממשלתית כי מחר תתכנס הוועדה שתמנה ממונה חופש מידע במשרד התרבות והספורט. "אנו תקווה כי בחירת ממונה במשרד זה, כמתחייב מהנחיית נציב שירות המדינה בנושא הסדרת מעמד הממונים על העמדת מידע לציבור, תאפשר שיפור המצב הקיים", נכתב בהודעה.