המדינה והכנסת בדיון בבג"ץ על "חוק ההמלצות": מה שהיה, הוא שיהיה

המדינה והכנסת בדיון בבג"ץ על "חוק ההמלצות": מה שהיה, הוא שיהיה

הודעה לתקשורת
28.6.18
המדינה והכנסת בדיון בבג"ץ על "חוק ההמלצות": מה שהיה, הוא שיהיה
בית המשפט העליון דן היום (ה') בעתירת התנועה לאיכות השלטון בעניין חוק ההמלצות. במהלך הדיון נדרשו נציגי המדינה והכנסת לעמוד על פרשנות הוראות החוק שעניינן איסור על העברת עמדת המשטרה לידי הפרקליטות. "בסופו של יום החוק הזה לא יעשה דבר וחצי דבר ובכל התיקים ליועמ"ש תהיה הסמכות גם לבקש את עמדת המשטרה וגם לפרסמה. מה שהיה הוא שיהיה. עם ישראל יכול לישון בשקט בלילה"
לאחר דיון ארוך בו הציגה התנועה את פרשנותה לחוק, לפיה תיפגע עבודת רשויות האכיפה ותיפגע השרשרת החקירתית שבין משטרת ישראל לבין הפרקליטות, פנה בית המשפט אל נציגי המדינה וביקש להבין את פרשנות המדינה והכנסת להוראות החוק.
לאחר ששמע מהם כי החוק למעשה לא משנה את הנחיות פרקליט המדינה, ולמעשה לא פוגע ביכולת המשטרה להעביר את המלצותיה לידי הפרקליטות, פנה בית המשפט לתנועה והמליץ למשוך את העתירה בכפוף לכך שפרשנות המדינה המדויקת – לפיה בידי המשטרה עדיין הסמכות להעביר עמדתה בעניין הראיות בתיק בסופה של חקירה – תכנס לפסק הדין.
יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עו"ד אליעד שרגא: "בסופו של יום החוק הזה לא יעשה דבר וחצי דבר ובכל התיקים ליועמ"ש תהיה הסמכות גם לבקש את עמדת המשטרה וגם לפרסמה. מה שהיה הוא שיהיה. חוק ההמלצות הזה לא מחזיק מים. לא ברור על מה הם עמלו, בזבזו כל כך הרבה זמן וכספי ציבור. עד היום החוק קבע שאסור לפרסם המלצות בלי אישור היועמ"ש וכך יהיה גם מעכשיו. לכן אין דבר וחצי דבר בחוק הזה ועם ישראל יכול לישון בשקט בלילה".