מכתב למערכת- משכורות מנהלי הבנקים- ד"ר גבעון

מכתב למערכת- משכורות מנהלי הבנקים- ד"ר גבעון
שלום רב,

אני מגלגל במוחי כבר זמן רב רעיון לגרום לבנקים לקצץ את המשכורות המטורפות שהם משלמים למנהלים שלהם, על חשבוננו, כמובן.

צריך לגרום לתנועה לאומית, באמצעות האינטרנט, לפיה ביום מסויים אחד, נאמר באחד ביולי הקרוב, כל מי שיש לו חשבון בבנק הפועלים יעביר אותו לבנק אחר, כלשהו (אני בוחר בבנק הפועלים כי החשבון שלי שם ומן הסתם אני צריך להיות הראשון לבצע את המהלך).

אם כל (לפחות רוב) הלקוחות של בנק הפועלים יודיעו לבנק על העברת החשבון, אלא אם הנהלת הבנק תודיע בפומבי שהיא מקצצת משמעותית את שכר הבכירים. בהמשך, לעשות את אותה הפעולה עם בנק לאומי וכו'.

הגוף שלכם הוא זה שיכול וצריך להוביל מהלך כזה. אני, כפרט, לא יכול, כמובן.

אפשר להפיץ ולשרשר מייל עם עצומה, שכל מי שיחתום עליה יתחייב להשתתף במהלך. אם נגיע לכמות קריטית של משתתפים, יש סיכוי שהמהלך יצליח.

מה שחשוב להסביר בעצומה, הוא שבנק הפועלים שייך לציבור, ולא לשרי אריסון. לשרי אריסון יש "רק" 26% (בערך) מהמניות של הבנק. אמנם זה "גרעין השליטה" אבל מרבית המניות שייכת לציבור, והגיע הזמן שהציבור יממש את הבעלות שלו ויתבע שינוי. זה נכון עוד יותר לבנק הלאומר, ש(עדיין) שייך לציבור.

הישראלים מתאפיינים בכך שאינם מוכנים "לצאת פראיירים", כמו שאומרים. האירוניה היא, שהם לא מוכנים לצאת פראיירים כשמדובר בשקלים בודדים, אבל כשמדובר בכסף הגדול שלהם, הציבור נוהג כפתי מושלם.

פעולת הסברה נרחבת שלכם עשוייה להטות את כף המאזניים בנושא החשוב והקריטי הזה.

אשמח לעזרתכם ושיתוף הפעולה שלכם

ד"ר גבעון
אבן יהודה