יומנה של מתמחה- משה קצב? גם לא אסיר מספר אחד -שולה פוקס

יומנה של מתמחה- משה קצב? גם לא אסיר מספר אחד -שולה פוקס
אז זהו, החודש ניתן גזר דינו של משה קצב ועם סיום הפרשה היא מעלה אצלי תחושה של גועל מהמעשים אך גם תחושה שנעשה צדק ולא, אני לא מרחמת על מר קצב לרגע.

הכרעת הדין של משה קצב שמצאה אותו אשם בעבירות של אונס, ביצוע מעשים מגונים, הטרדה מינית ושיבוש הליכי חקירה, דנה אותו לשבע שנות מאסר בפועל ושנתיים על תנאי ובנוסף תשלום פיצוי כספי למתלוננות א' ול' וקלון. בהכרעת דינו של משה קצב נמסרו שני מסרים עיקריים וחשובים. ראשית הוא המסר החשוב מאוד וחד-משמעי בנושא החתירה לאיכות שלטון בישראל והנורמות המצופות מנבחרי הציבור שלנו ושנית הוא המסר כי אף אדם אינו נמצא מעל החוק.

עם זאת, ראוי גם להזכיר כי המשפט התקיים בסופו של דבר רק לאחר שמשה קצב ויתר בסופו של הליך משפטי וציבורי ממושך על עסקת טיעון מקלה שנחתמה בין פרקליטיו ליועץ המשפטי לממשלה.

עם חתימת עסקת הטיעון התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"צ ביחד עם ארגוני שדולת הנשים בעקבות הפערים העצומים בין טיוטת כתב האישום שהוגשה לבין עסקת הטיעון – ההשקפה הייתה כי דין נבחר ציבור זהה לחלוטין לדין אזרח מן השורה וראוי למצות את הדין וקביעת חזקת אשם או זכאי בעבירה חמורה כמו אונס במסגרת של בית משפט ולא תוך כדי עסקת טיעון. אלפי אנשים הצטרפו למאבק הציבורי של התנועה בנושא וחתמו על העצומה הקוראת לביטול עסקת הטיעון.

הדי הביקורת והלחץ הציבורי המשיכו להדהד עוד תקופה ארוכה והובילו לכך שבסופו של דבר משה קצב התנער מעסקת הטיעון ובהכרעת הדין שניתנה השבוע נחתם אחד הפרקים הקשים בתולדות החיים הציבוריים בישראל.

שמעתי השבוע מישהו אומר כי משה קצב כבר אינו האזרח מספר אחד אלא האסיר מספר אחד אך לדעתי הוא גם לא זה, הוא אזרח מן השורה, שאנס, תקף מינית, ביצע מעשים מגונים ושיבש הליכי חקירות והתנהג בצורה מבישה ועל כן הוא יבלה שבע שנים בכלא, אני מקווה שללא יחס מועדף משום שבמעשיו אין שום דבר ממלכתי או מועדף.