השעון מתקתק, האסון הבא בפתח- שולה פוקס

השעון מתקתק, האסון הבא בפתח- שולה פוקס
אני אומרת, שנפסיק לומר "אופס, טעינו" אחרי כל מחדל שכזה ולחפש את האשם, ישנם מספיק וועדות חקירה ודו"חות של מבקר המדינה. על הממשלה לפעול, למצוא את המחדלים ולפעול לשינוייהם, להפסיק להתעסק בתפל ולהתעסק בעיקר, להפסיק להיות שאננים, אך יותר מכל להפסיק עם כל הסחבת והביורוקרטיות ולמנוע את האסון הבא, אני לא רוצה בכלל לדמיין את תוצאות האסון הבא. השעון מתקתק ועל השלטון לפעול.

*שולה פוקס, סטודנטית לסוציולוגיה ותקשורת באוניברסיטה העברית המתמחה במחלקת ארגון וחברים בתנועה – מוזמנים לקרוא עוד מרשמיה בבלוג בדה מרקר קפה 'מיומנה של מתמחה'
http://cafe.themarker.com/user/409067/

במשך שבוע, מיום חמישי שעבר, הייתי דבוקה לטלוויזיה ולחדשות באינטרנט, לא יכולתי להאמין למראה עייני, הרגשתי כאילו אני נפגשת פנים אל פנים עם גיהינום. נדמה היה כי כל פרשת בר-לב, שרה-ביבי ווויקיליקס נעלמו כליל ונשכחו לגמרי. כאב הלב על ה-42 הנספים שהלכו סתם כך ו-40 אלף הדונם של יערות הכרמל היפיפיים שנשרפו, אך באותה עת ריגש אותי לראות את טוב הלב של עם ישראל, האנשים שהתגייסו לתרום בגדים, צעצועים וארוחות חמות לכבאים ולתושבי היישובים שפונו וכמו כן גם הכבאים הפלסטינים שבאו לעזור, אף אדם לא יכול היה להישאר אדיש לאסון זה ובאמת הייתה תחושה של אבל לאומי.

ועכשיו, שכל זה מאחורינו, הגיע הזמן לעכל ולהרהר במשמעות הדברים. אתמול פורסם דו"ח מבקר המדינה שבו מיכה לינדנשטראוס מפנה את האשמה העיקרית כלפי שר הפנים אלי ישי אך בנוסף מותח ביקורת חריפה כלפי רה"מ- בנימין נתניהו, שר הביטחון- אהוד ברק ושר האוצר- יובל שטייניץ. הדו"ח מציג כשלים חמורים בשירותי הכבאות בישראל, בין היתר, מחסור בכוח אדם, בכלי רכב, בתחנות כיבוי אש, בציוד ישן, העדר תקציבים ובקיצור, בדיחה.
בתגובה לדו"ח מבקר המדינה התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה ליישם באופן מיידי ובהול השינויים הנחוצים במערך הכבאות בישראל, וכן להעביר מתפקידו את שר הפנים מר אלי ישי מתוקף האחריות המיניסטריאלית לשירותי הכבאות המוטלת עליו.

אין ספק שהתחולל פה כשל רציני, כמה הזהירו, התריעו והגישו דיווחים על כך ששירותי הכבאות בישראל אינם עומדים בתקנים וכי לא נוכל לעמוד בעומס של האסון הבא, ובכן, האסון הבא הגיע ביום חמישי שעבר והמחדלים הללו הביאו לכך שלא יכולנו להשתלט כראוי על השריפה.

אז אני אומרת, שנפסיק לומר "אופס, טעינו" אחרי כל מחדל שכזה ולחפש את האשם, ישנם מספיק וועדות חקירה ודו"חות של מבקר המדינה. על הממשלה לפעול, למצוא את המחדלים ולפעול לשינוייהם, להפסיק להתעסק בתפל ולהתעסק בעיקר, להפסיק להיות שאננים, אך יותר מכל להפסיק עם כל הסחבת והביורוקרטיות ולמנוע את האסון הבא, אני לא רוצה בכלל לדמיין את תוצאות האסון הבא. השעון מתקתק ועל השלטון לפעול.

: