מיקי רוזנטל ושיטת השקשוקה, ניצחון חופש הביטוי או תחילת הדרך הארוכה.- שוקי לבנון

מיקי רוזנטל ושיטת השקשוקה, ניצחון חופש הביטוי או תחילת הדרך הארוכה.- שוקי לבנון
עכשיו כולם ובעיקר העיתונאים יודעים ההפחדה נכשלה היום יכול עיתונאי חוקר ללכת "ללא חשש ללא מורא וללא משוא פנים" מול אנשי ההון. כדברי העיתון החוקר הראשון "העולם הזה" זצ"ל .
עוד סאגה נגמרה השבוע וקצת בענות חלושה. אומרים "ההר הוליד עכבר" אבל אין ספק שהתוצאה וזה מה שחשוב משמעותית מעין כמוה.
הכול התחיל כאשר עיתונאי- מיקי רוזנטל שמו, החליט ביום בהיר אחד ללכת "ראש בראש" מול תופעת "ההון והשלטון" מיקי החליט שלא ללכת בדרך הקלה ולתקוף את מוסדות השלטון, הוא יצא מול משפחת עופר ומיד קומם את המשפחה שלא בחלה באמצעים לשבש את מהלכיו שהונצחו בסרט "שיטת השקשוקה". הן במהלך הכנת הסרט וכן במאמצים לא נדלים לפגוע במאמציו להביא את דברו בפני הציבור באמצעי התקשורת. הסרט שודר בסוף בערוץ הראשון אגב גם בעקבות לחץ של התנועה לאיכות השלטון אך בתנאים מעוררי מחלוקת. במקביל תבע עידן עופר את רוזנטל בסכום האגדי של 3.5 מליון שקל.
והנה השבוע קרה דבר. התביעה בוטלה. עידן עופר הודה "טעיתי" הנושא היה צריך להתברר ציבורית אמר, וזה משפט שאומר הכול !
עכשיו כולם ובעיקר העיתונאים יודעים, ההפחדה נכשלה! היום יכול עיתונאי חוקר ללכת "ללא חשש ללא מורא וללא משוא פנים" מול אנשי ההון כסיסמת העיתון החוקר הראשון "העולם הזה" זצ"ל. ולצערי עדיין לא בכל העיתונים וכולנו ראינו מה טען מוטי גילת בבית המשפט..
ואני נזכר, פעם לפני שנים רבות כאשר כתבתי ב"חדשות" כתבתי על מי שמונה בתפקיד בכיר ברשות הדואר כי המינוי הוא "ברכה לבטלה".. האיש טען שלא יפרסם בעיתון עד שהודח.. לא הודחתי…ואגב אני צדקתי והוא דווקא הודח לאחר זמן קצר כאשר התחלף השר…
והיום כעיתונאי לשעבר אני פונה לחברי מאז, שהמשיכו בשליחות החשובה: חברים זה לא הניצחון של מיקי רוזנטל זה "ניצחון חופש הביטוי" הניצחון הוא של כולנו.