ניגוד עניינים חמור של יו"ר דירקטוריון אתו"ס, יעקב פיינגולד

ניגוד עניינים חמור של יו"ר דירקטוריון אתו"ס, יעקב פיינגולד

יא שבט, תשע"ז 07/02/2017
הודעה לתקשורת
ניגוד עניינים חמור של יו"ר דירקטוריון אתו"ס, יעקב פיינגולד
התנועה לאיכות השלטון פנתה למשרד המשפטים בבקשה לקבל התייחסותם בדחיפות לעניין ניגוד העניינים של יו"ר דירקטוריון אתו"ס, יעקב פיינגולד, ולוודא שפיינגולד לא יאפשר לסכל את החלטת אגף התקציבים העירוניים.
ביום 21.8.16 פנתה התנועה למשרד הפנים לראשונה בעניין ניגודי עניינים חמורים בו מצוי מר יעקב פיינגולד, חבר מועצת העיר חיפה ויו"ר דירקטוריון החברה העירונית "אתו"ס" וביום 20.9.16 אף נשלח מכתב תזכורת בנושא.
ביום 22.09.16 עודכנה התנועה באמצעות מכתב ממשרד הפנים כי לכשתחווה הוועדה דעתה, תודיעה לתנועה.
מאז, נשלחו אל הוועדה ארבעה מכתבים. והנה, על אף הזמן הרב שחלף, עולה שמר פיינגולד פועל כדי לעקוף את החלטת האגף לתאגידים עירוניים של משרד הפנים, אשר פסל את מועמדותו של עוה"ד זאבי מלשמש כמנכ"ל החברה העירונית "אתו"ס", ולהעסיקו בעירייה – בכפיפות למנכ"ל העירייה.
כך, אי המענה מצד הוועדה לניגוד עניינים לא רק שהוא מאפשר את המשך התקיימות המצב הלא תקין, לכאורה, אלא שהוא אף עלול גם להביא לסיכול ההחלטה הראויה והחשובה של האגף לתאגידים עירוניים במשרד הפנים שפסלה את מר זאבי מלכהן כמנכ"ל החברה.
כפי שאף צוין בפניות התנועה הקודמות, הועלו טענות כי מר פיינגולד, היושב במספר ועדות עירוניות, ובין היתר בוועדה לתכנון ובנייה מנצל את קשריו בעירייה לצורך קידום עסקי הבנייה שלו עצמו.
אי מענה ממושך זה מנוגד למנהל תקין, ולחובתה של רשות ציבורית, המהווה נאמנתו של הציבור, להשיב בזמן סביר. במקרה זה, אי המענה אף עלול לפגוע במאמצים לשמור על טוהר המינויים בשירות הציבורי.