התנועה לאיכות השלטון בפנייה לעיריית נהריה בבקשה לקבלת מידע ומסמכים

התנועה לאיכות השלטון בפנייה לעיריית נהריה בבקשה לקבלת מידע ומסמכים

ט' באלול, תשע"ו 12.9.2016
התנועה לאיכות השלטון בפנייה לעיריית נהריה בבקשה לקבלת מידע ומסמכים
התנועה לאיכות השלטון פנתה לממונה על חופש המידע בעיריית נהריה ולראש עיריית נהריה בבקשה לקבלת מידע ומסמכים בנוגע לדוחות הביקורת הפנימית בעירייה בשנים האחרונות, ולממצאיהן. זאת בהתבסס על חוק חופש המידע.
התנועה לאיכות השלטון פנתה למר ג'קי סבג, ראש עיריית נהריה, ולמר דודו אילוז הממונה על חופש המידע בעיריית נהריה, בבקשה לקבלת מידע ומסמכים הכוללים את דוחות הביקורת הפנימית שהכין מבקר העירייה בשנים 2012-2014 ואת הפרוטוקולים מדיוני הוועדה לתיקון ליקויים שהוקמה בעקבות מסקנות וממצאים אשר עלו מדוחות הביקורות.
כמו כן מבקשת התנועה העתקי החלטות שהתקבלו ע"י הוועדה לתיקון ליקויים, גורמים בכירים בעירייה, מנכ"ל העירייה או ראש העיר בעקבות מסקנות וממצאי הדוחות.
בנוסף, שאלה התנועה שאלות עליהן טרם קיבלה מענה, כגון, מתי הוגשו לראש העירייה דוחות הביקורת לשנים 2012-214 על ידי מבקר העירייה? מה גורם לעיכוב בהשלמת הליך הגשת ההמלצות על ידי מועצת העירייה ביחס לדוחות הביקורת? מהם התאריכים האחרונים בהם התנכסה ועדת הביקורת, והאם דנה בסוגיית דוחות הביקורת?
לאחרונה נמסר לתנועה כי מר דוד אילוז נמצא בחופשת מחלה ממושכת, וכי לא ידוע מתי ישוב לעבודה. מיום הגשת הבקשה חלפו מעל ל-50 ימים, זאת בניגוד לחוק חופש המידע המחייב העברת התייחסות תוך 30 ימים מיום הגשת הבקשה. עקב זאת, מבקשת התנועה למנות ממלא מקום לתפקיד הממונה על חוק חופש המידע, וזאת בנוסף לבקשת המסמכים ובהתבסס על חוק חופש המידע.