‏ איכות השלטון בקריאה לשר הביטחון לפרסם את דוח וועדת שמגר

איכות השלטון בקריאה לשר הביטחון לפרסם את דוח וועדת שמגר

5.7.16
איכות השלטון בקריאה לשר הביטחון לפרסם את דוח וועדת שמגר
התנועה לאיכות השלטון קוראת לשר הביטחון לפעול לשם פרסום דוח הוועדה שהוקמה למען גיבוש מדיניות בניהול משא ומתן עתידי בנושא חטופים ונעדרים ישראלים, בראשות נשיא בית המשפט העליון לשעבר מאיר שמגר.
בחודש ינואר 2012, לאחר שמונתה ועדת שמגר כך על ידי שר הביטחון דאז מר אהוד ברק, הגישה הוועדה שהוקמה למען גיבוש מדיניות בניהול משא ומתן עתידי בנושא חטופים ונעדרים ישראלים, בראשות נשיא בית המשפט העליון לשעבר מאיר שמגר, את המלצותיה לשר ולממשלה.
הוועדה דנה בנושא שחרור שבויים במשך 4 שנים, מאז מונתה לתפקידה בשנת 2008, ובסופן הגישה המלצותיה אשר על פי פרסומים בכלי התקשורת עיקרן בהמלצה כי ריכוז העיסוק בפדיון שבויים וחטופים יעבור לטיפול משרד הביטחון, ולא בידי ראש הממשלה כפי שהיה נהוג בעבר.
הוועדה המליצה כי משרד הביטחון יחזיק בתיק הטיפול בשבויים, יעמוד בקשר עם משפחות השבויים ואף יהיה אחראי על ניהול המשא ומתן תוך יידוע הממשלה. במקרה של הגעה להסכמות עם הצד החוטף, תועבר ההחלטה לבצע חילופי שבויים לידי הממשלה.
המלצות הוועדה המלאות מעולם לא פורסמו לציבור.
התנועה סבורה, כי לאור העיסוק הציבורי הער בנושא בעת האחרונה, ולנוכח חשיבותו הציבורית הרבה של הנושא לחברה הישראלית כיום, ולצערנו הרב דומה גם כי בשנים לבוא, בשלה העת כי מסקנות הדוח יובאו בפני הציבור בישראל.
דיון ציבורי מקיף, אמיתי ושלם בסוגיה, לא יכול להתקיים מבלי שמרבית התמונה, האפשרית, פרושה לעיני הציבור, על אחת כמה וכמה התייחסות כה מעמיקה לדרך הרצויה בה יתקבלו ההחלטות, והבסיס עליו היא נשענת.
והנה, הגם שדוח חשוב מאין כמוהו נכתב לבקשת שר הביטחון, והגם שהוועדה שקדה על כתיבתו 4 שנים תמימות, אין אנו יודעים עד היום מה היו מסקנותיו, וחמור מכך – האם אומצו ויושמו מסקנות אלו, והאם אכן פועלת ממשלת ישראל והגופים הרלוונטיים על פיהן בשגרה המצערת בה אנו חיים.