איכות השלטון ליועמ"ש ולפרקליט המדינה:יש לגבש הסכמות מחמירות יותר בהסדר הטיעון עם חברת סימנס העולמית

איכות השלטון ליועמ"ש ולפרקליט המדינה:יש לגבש הסכמות מחמירות יותר בהסדר הטיעון עם חברת סימנס העולמית

21.04.2016
התנועה לאיכות השלטון בקריאה למשרד התחבורה לשקיפות בנושא הרפורמה במבחני הנהיגה המעשיים.
התנועה לאיכות השלטון פנתה לממונה על חוק חופש המידע במשרד התחבורה בבקשה למתן מידע בנושא הרפורמה שמובל המשרד בתחום מבחני הנהיגה המעשיים, זאת בעקבות פרסומים בתקשורת לפיהם הרפורמה תגרום נזק כלכלי רב לציבור.
התנועה לאיכות השלטון פנתה לממונה על חוק חופש המידע במשרד התחבורה, בעקבות פרסום של משרד התחבורה בקשר לקיום מכרז להפעלת מערך מבחני הנהיגה המעשיים, במסגרת רפורמה שמוביל המשרד בתחום זה.
לפי פרסומים בתקשורת ההחלטה לבצע את הרפורמה נעשתה מבלי להתייעץ עם גורמים מקצועיים ואף תוך התעלמות מהמלצות של ועדות מקצועיות אשר דנו בעניין במהלך העשורים האחרונים. כמו כן צוין כי הרפורמה תעלה לציבור הישראלי כ-36 מיליון ₪, וכן שהמודל הכלכלי של הרפורמה מבוסס על כך שהכנסות הזכיינים יגדלו ככל שיותר תלמידים יכשלו במבחנים המעשיים. לפיכך, מספר הכישלונות צפוי לעלות, ובהתאם, גם הנזק הצפוי לתלמידי הנהיגה ולציבור כולו.
בעקבות דברים האלו, התנועה לאיכות השלטון מבקשת ממשרד התחבורה מידע הכולל את פירוט העלות הכלכלית הצפויה להפרטת מבחני הנהיגה המעשיים, פירוט העלות הכלכלית והרווחים ממערך מבחני הנהיגה המעשיים במתכונתם כיום, הדוחות וההמלצות שעל בסיסן התקבלה ההחלטה לביצוע הרפורמה. כמו כן נבקש את חוות דעתו של הצוות המקצועי לבחינת האפשרות לשיפור מערך מבחני הנהיגה המעשיים, פירוט התנאים שנקבעו במכרז והנהלים שנקבעו לעניין ההתקשרות עם זכיינים במסגרת הרפורמה וכן סיכויי הכישלון של התלמידים במבחנים המעשיים במסגרת הרפורמה.