איכות השלטון להסתדרות הציונית וקק"ל בבקשות הבהרה הנוגעות לחברי דירקטוריון קק"ל הנבחר

איכות השלטון להסתדרות הציונית וקק"ל בבקשות הבהרה הנוגעות לחברי דירקטוריון קק"ל הנבחר

כ"ו בטבת, תשע"ו 7/1/2016

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליו"ר ההסתדרות הציונית, אברהם דובדבני; היועצת המשפטית של ההסתדרות הציונית והיועץ המשפטי של קק"ל בבקשה לקבל מענה על מספר שאלות הבהרה הנוגעות לבחירת חברי דירקטוריון קק"ל
רקע
בחודש נובמבר האחרון פנתה התנועה לאיכות השלטון ליו"ר ההסתדרות הציונית, כלל חברי הועד הפועל של ההסתדרות הציונית וליועץ המשפטי של קק"ל, לקראת הליך בחירת הדירקטורים לדירקטוריון קק"ל. התנועה קראה לערוך בדיקה מעמיקה ביחס לכל אחד מהמועמדים לכהן כדירקטורים ולוודא כי אין כל עניין אישי אשר עשוי לייצר ניגוד עניינים עקב כהונה בדירקטוריון קק"ל, וכן להבטיח את מינויים של דירקטורים בעלי כישורים מתאימים למילוי התפקיד.
הפנייה של התנועה קוימה על רקע דוח הביקורת של מבקר המדינה בעניין קק"ל הצפוי להתפרסם בקרוב, וכן נוכח תחקירים עיתונאיים מעמיקים שעסקו לאחרונה בהתנהלות בעייתית של קק"ל והדיון הציבורי שהתפתח בעקבותיהם בנוגע לקידום שקיפות וביקורת בקרן.
יום למחרת הפנייה השיבה היועצת המשפטית של ההסתדרות הציונית אך לא התייחסה לטענות התנועה בעניין מינוי הדירקטורים. מלבד תשובתה זו, לא נתקבל כל מענה לפניית התנועה.
בינתיים, האסיפה הכללית התכנסה ובחרה דירקטורים חדשים לכהונה בדירקטוריון.
התנועה מבקשת, שוב, לקבל הבהרות ומענה למספר שאלות בניהן, האם נערכה על-ידי היועץ המשפטי של קק"ל ו/או גורם אחר בדיקה בעניין כשירות הדירקטורים הנבחרים? האם נערכה על-ידי היועץ המשפטי של קק"ל ו/או גורם אחר בדיקה בעניין ניגוד עניינים של הדירקטורים הנבחרים? והאם נחתמו הסדרי ניגוד עניינים ביחס למי מן הדירקטורים החדשים?
רק באמצעות בחירת דירקטוריון מוכשר, מקצועי, עצמאי ונקי מניגודי עניינים תוכל קק"ל להשתקם הן מבחינת התנהלותה, שזכתה לביקורת נוקבת בשנים האחרונות, והן מבחינת תדמיתה הבעייתית בציבור. לאור זאת, אנו סבורים שישנה חשיבות רבה בהקפדה על הליך בחירת הדירקטורים ובווידוא כי הוא נעשה באופן מקצועי ותחת שיקולים ראויים של טובת קק"ל, ולא על בסיס דילים פוליטיים כאלו ואחרים.