מניעתו של הרב הראשי, יצחק יוסף מתחנת הרדיו 'קול ברמה' לשדר את שיעורו השבועי.

מניעתו של הרב הראשי, יצחק יוסף מתחנת הרדיו 'קול ברמה' לשדר את שיעורו השבועי.

י' בכסלו, תשע"ו; 22/11/15
התנועה לאיכות השלטון פנתה לרב הראשי לישראל, יצחק יוסף, לחזור בו מהגבלת השמעת שידורו ולהקפיד שלא להיות מעורב פוליטית, באופן זה או אחר.
התנועה לאיכות השלטון פנתה לרב הראשי, יצחק יוסף בעקבות מניעתו מתחנת הרדיו 'קול ברמה' לשדר את שיעורו השבועי, ובשל ביטויים חריפים מטעמו כנגד תחנה זו.
התנועה מפנה את תשומת הלב של הרב לכך שהדברים נראים ומתפרשים בעיני הציבור, באופן שכביכול הרב מתערב בסכסוך הפוליטי בין השר אריה דרעי ומפלגת ש"ס לבין יריבם הפוליטי אלי ישי, ע"י החרמת תחנת קול ברמה אשר על פי הפרסומים אינה מקבלת את מרותו של השר דרעי, בנושא זה הפנתה התנועה לכתבה אחת מיני רבות העוסקת במעורבות וההטיה הפוליטית של תחנת קול חי.
תפקיד הראשון לציון הוא תפקיד ציבורי וממלכתי, אשר הנושא בו מחויב שלא להיות מעורב פוליטית ושלא להצטייר כפוליטי, יתכן ויש עם כבודו סיבות שונות להוראה שלא לשדר את שיעורו ב'קול ברמה', אך כאמור הדברים נראים בעין הציבורית כהתערבות של הרב הראשי בסכסוך פוליטי.
שיעור תורה שנותן הרב הראשי במסגרת מעמדו כנושא משרה ציבורית, אינו יכול להיות מוגבל להשמעה בתחנה מסוימת. יש להבדיל בין שיעור של רב או כל אדם אחר הניתן באופן עצמאי לבין נושא משרה ציבורית המחויב לאמות מידה ציבוריות, שאינן מפלות קבוצה זו או אחרת.
התנועה קוראת לרב הראשי, יצחק יוסף לחזור בו מהגבלת השמעת שידורו ולהקפיד שלא להיות מעורב פוליטית, באופן זה או אחר.