איכות השלטון לשר התפוצות: השהה העברת 3.2 מליון שקלים לעמותת גשר אשר מתוכננים לעבור ללא מכרז

איכות השלטון לשר התפוצות: השהה העברת 3.2 מליון שקלים לעמותת גשר אשר מתוכננים לעבור ללא מכרז

ו' בכסלו, תשע"ו 18/11/2015
בעקבות כתבתו של ליאור דטל בעיתון דה מרקר, לפיה מתכוון משרד התפוצות, בראשותך, מתכנן להעביר 3.2 מיליון שקל ללא מכרז לעמותת גשר, אשר בראשה עומד הרב דני טרופר, שכיהן עד לאחרונה בתפקיד יו"ר החוקה של הבית היהודי.
מתוך האמור בכתבה נראה כי התקשרות זו בפטור ממכרז נעשתה בניגוד לעמדתו של החשב מטעם משרד ראש הממשלה, ועל אף שגורמים במשרד העלו כי קיימים ארגונים נוספים הפועלים בתחום ואשר אינם מצדיקים מתן פטור זה.
העדפה זו בחלוקת כספי ציבור, ללא מכרז ובהעדר סיבות מוצדקות לביטולו, פוגעת פגיעה אנושה בעקרון השוויון שהוא נשמת אפו של שיטת המשטר הדמוקרטית בישראל. העדפת מתחרה אחד על פני אחר, מבלי שניתנה הזדמנות הוגנת לגופים נוספים לפרוש משנתם ולהתמודד על קבלת התקציב פוגעת פגיעה אנושה בעקרון זה, ומתוך כך באינטרס הציבורי ובציבור כולו.
לא זו בלבד, עובדת היותו של יו"ר העמותה מקורב, לכאורה, לשר ולאנשי מפלגתו יוצרת מצג של העדפה פסולה והעברת כספי ציבור תוך העדפת אינטרס פרטי וצר על חשבון האינטרס הציבורי הכללי.
נוכח האמור, קוראת התנועה לשר התפוצות להשהות את העברת הכספים לעת הזו, ועד אשר יתקיים מכרז כדין, בדרך המעניקה סיכוי שווה לכל גורם אשר עומד בתנאי הסף שהציג המשרד לשם קבלת התקציב.