התנועה לאיכות השלטון פנתה לממונה על יישום הוראות חוק חופש המידע ברשות מקרקעי ישראל בנוגע להשתלטות מנכ"ל מכון אבני על בניין בבעלות רשות מקרקעי ישראל

התנועה לאיכות השלטון פנתה לממונה על יישום הוראות חוק חופש המידע ברשות מקרקעי ישראל בנוגע להשתלטות מנכ"ל מכון אבני על בניין בבעלות רשות מקרקעי ישראל

כ"ד באלול, תשע"ה 08/09/2015
בקשת מידע ומסמכים בעניין מכון "אבני"
התנועה לאיכות השלטון פנתה לממונה על יישום חוק חופש המידע ברשות מקרקעי ישראל. התנועה פנתה לרשות בעקבות כתבה בעיתון "The Marker", הנוגעת להשתלטות שמעון צמרת, מנכ"ל מכון אבני, על בניין ברחוב אילת 8 ביפו, בתחילת שנות התשעים. הנכס, לפי הכתבה, הבניין מנוהל על ידי עמידר עבור מנהל מקרקעי ישראל. על פי האמור בכתבה, מר שמעון צמרת פלש לנכס, לכאורה לאחר שמנהל עמידר דאז, מר אבי ברנר, נתן לו את המפתח על מנת שיראה את המקום. עוד על פי האמור בכתבה, לאחר שפלש מר צמרת לנכס, הוא ניצל את קשריו עם מר אבי ברנר, כדי להיכנס למשא ומתן מול עמידר ולהישאר בנכס. כן ניצל את קשריו עם מר נתן וולוך, שהיה באותה עת ראש מנהל החינוך בעיריית תל אביב וסגן ראש העיר, על מנת להשיג את הסכום המבוקש על ידי עמידר לצורך אסמכתא שמתנהל משא ומתן, העומד על מאה אלף דולר.
תגובת עמידר, המובאת בכתבה, הינה כי ההחלטה להעביר את הנכס מהסוכנות היהודית כדייר מוגן למכון אבני כדייר מוגן נעשתה על ידי מנהל מקרקעי ישראל.
כמו כן, בעקבות תגובה קודמת של הרשות לתנועה בנושא הועבר לידי התנועה מסמך העברת הנכס מהסוכנות היהודית למכון אבני, וכן העתק רישום מפנקס בתים משותפים.
עד כמה שידוע לתנועה, על מנת להעביר נכס מגוף ממשלתי כגון הסוכנות היהודית או עמידר לידי גוף פרטי, יש צורך בשינוי ייעוד הנכס, אשר עובר להעברתו מוקצה למטרות של אותו גוף ממשלתי.
נוכח כך, מבקשת התנועה מרשות מקרקעי ישראל מסמכי שינוי ייעוד הנכס לצורך העברתו לידי גוף פרטי וכל מסמך הנוגע לשינוי הייעוד.