תזכורת מחר, 23.6.15 בשעה 16:30, ידון בג"ץ בבקשת התנועה לאיכות השלטון לפסילת מינוי דרעי לשר

תזכורת מחר, 23.6.15 בשעה 16:30, ידון בג"ץ בבקשת התנועה לאיכות השלטון לפסילת מינוי דרעי לשר

22.06.2015
מחר (יום ג' 23.6.15) בשעה 16:30 ידון בג"ץ בעתירת התנועה לאיכות השלטון לפסילת מינויו של אריה דרעי כשר נוכח העובדה כי הורשע בשוחד, מרמה והפרת אמונים ועקב חוסר סבירות שבמינוי זה.
מחר (יום ג' 23.6.15), בשעה 16:30 יתקיים דיון בבג"ץ בעתירת התנועה לאיכות השלטון לפסול את מינויו של דרעי לשר בממשלת ישראל. התנועה עתרה בתאריך ה-5.5.15 כנגד ראש הממשלה, ממשלת ישראל, היועמ"ש, הכנסת וח"כ דרעי בבקשה למתן צו על תנאי לביטול מינויו נוכח העובדה כי הורשע בשוחד, מרמה והפרת אמונים ועקב חוסר הסבירות הקיצוני והשורשי שבמינוי ההופך אותו למעשה חסר סמכות. זאת, נוכח הקלון שמינוי זה מטיל על ממשלת ישראל, כמו גם הפגיעה הקשה בתפקודו, בטוהרו ויושרו של השירות הציבורי, בשלטון החוק ובאמון הציבור במערכת השלטונית.
דרעי, אשר שמו נחרת לדיראון עולם בדברי הימים של מדינת ישראל, כמי שהכניס בשעריה את 'תת-תרבות השוחד, האופיינית למדינות נחשלות ולמשטרים מושחתים' וכמי שהביא את תת-תרבות זו לדרגת שכלול ואמנות, עד שהפכה לאורח חייו ואפיינה את כל הליך עלייתו לגדולה במשרד הפנים החל מדרגת היועץ לשר, דרך משרד המנכ"ל וכלה בכס המיניסטר עצמו. תחת זאת, הוביל דרעי מסע הכפשה חסר תקדים כנגד גורמי אכיפת החוק במדינת ישראל. דרעי הוביל ציבור שלם בישראל נגד מערכת בתי המשפט והשופטים המכהנים בה, רמס ופגע בכל סמל ממלכתי ושלטוני אשר נקרה בדרכו בניסיונותיו להציל את עורו מפני עונש על מעשיו, וגרם נזק כמעט בלתי הפיך לאמון הציבור במערכות השלטון במדינת ישראל. והנה אותו אדם נכנס פעם נוספת אל קודש הקודשים, נשמתה של המדינה הדמוקרטית, אל הרשות המבצעת – אל תפקיד השר בממשלת ישראל.
עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון: "קרניה היוקדות של ההרשעה הפלילית בה הורשע ח"כ דרעי שבה דבק קלון עלולות להמיס את אמון הציבור במוסדות הציבור בכלל וברשות הביצועית בפרט, ולכרסם במידה אנושה בשלטון החוק ובטוהרו. פגיעה כה אנושה באמון הציבור ובשלטון החוק בוודאי אינה גזירה שהציבור יכול לעמוד בה. לא בעת הזו ולא בכלל.