התנועה לאיכות השלטון לפרקליטות המדינה: הגבילו את משך הטיפול בתיקים של נבחרי ציבור, ולא רק בתקופת בחירות

התנועה לאיכות השלטון לפרקליטות המדינה: הגבילו את משך הטיפול בתיקים של נבחרי ציבור, ולא רק בתקופת בחירות

16.06.2015
בעקבות תשובת המשנה לפרקליטות המדינה, טל בן ארוש, לתנועה לאיכות השלטון בנוגע להתארכות משך הטיפול בתיקים של נבחרי ציבור, התנועה דורשת פרסום של פרוצדורות עבודה ברורות הנוגעות לכלל המקרים
התנועה לאיכות השלטון פנתה לפרקליטות המדינה לצורך קבלת החלטות בעניינם של מספר נבחרי ציבור, אשר הכרעה לגביהם לא נתקבלה משך כמה שנים. נוכח הצטברות המקרים, פנתה התנועה וביקשה כי ייקבעו הנחיות וקריטריונים למשך הזמן הראוי לקבלת החלטה בנושא. במכתב תשובה מתאריך ה-01.06.2015 צוין כי פרקליט המדינה דאז, מר משה לדור, הנחה את פרקליטי המחוזות ומנהלי התיקים הרלוונטיים להחיש את הטיפול בתיקים תלויים ועומדים נגד נבחרי ציבור ברשויות המקומיות ולהשלים הטיפול בהם לפני קיום הבחירות ברשויות אלה. ברי כי לא די בהנחיה חד-פעמית כדי להסדיר את הסוגיה החשובה המונחת במרכז מכתבנו זה, אלא קיים צורך בפרוצדורת עבודה ברורה ובקביעת לוחות זמנים לטיפול בתיקים פליליים של נבחרי ציבור בכלל, ונבחרים ברשויות המקומיות בפרט. את תוצאות ההתעכבות בהגשת כתב אישום ניתן לראות במקרה של ראש עיריית נצרת עילית, שמעון גפסו, אשר עונשו הוקל משמעותית עקב התארכות זו.
לעמדת התנועה, בכל הנוגע לנבחרי הציבור, יש צורך בגיבוש תוכנית מקיפה ומפורטת שתספק מענה מהיר לטיפול בתיקים מסוג זה, ואשר תקצר את פרקי הזמן מרגע תחילת החקירה, עובר להעברת התיק לפרקליטות, ועד הגשת כתב אישום או לחלופין סגירת התיק. מן הראוי כי הנחיות בנושא יעוגנו בכתב בהקדם האפשרי – ולא רק בסמוך למועד הבחירות הבאות לרשויות המקומיות.