התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש מועצת חבל מודיעין בקריאה להבהרת טענות על אי סדרים בהתנהלות המועצה.

התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש מועצת חבל מודיעין בקריאה להבהרת טענות על אי סדרים בהתנהלות המועצה.

27.05.2015
התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש מועצת חבל מודיעין, שמעון סוסן, בבקשה להבהיר טענות בדבר קיומם של אי סדרים בהתנהלות המועצה.
התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש מועצת חבל מודיעין בדבר טענות שעלו כי נפלו מספר כשלים בהתנהלות המועצה האזורית רובם ככולם נוגעים להיעדר קיומו של מכרז, מקום בו לכאורה קיימת חובה לקיים הליך מכרזי.
יש לציין כי רשויות אזוריות במדינת ישראל חייבות לפעול על דרך של מכרז עובר להתקשרות עם גורמים חיצוניים, לשם קבלתם לעבודה או לשם ביצוע עבודה. בנוסף, מן הפניה עולות טענות לקיומם ניגודי עניינים לכאורה של אדוני ושל חברי מועצת המועצה האזורית בהתקשרויות שונות של המועצה האזורית עם גורמים פרטיים, וכן טענות בדבר חוסר סמכות.
בטענות העולות מן הפנייה, כי חברת "יובל השחר", הנמצאת בבעלות משפחתו של מר אורן בדירי, שהינו חבר מועצת המועצה האזורית ומשמש כנציג מושב אחיסמך, קיבלה אישור לבצע עבודות קבלניות בסמוך לבניין המועצה האזורית בכמויות המוערכות במיליוני שקלים וזאת, לכאורה, ללא מכרז כנדרש לפי חוק.
בנוסף עולה בפניה כי מר אושרי אלפסי, נקלט על ידי ראש המועצה לנהל את מועדון הכדורגל של המועצה האזורית, וכשנדרש מר אלפסי לעזוב את תפקידו בשל אי התאמה,לאחר חודשים ספורים, הוא קיבל פיצוי בסך 100,000 ש"ח מן המועצה האזורית, לכאורה על פי הוראותיך וללא כל הסבר המניח את הדעת.
זאת ועוד עולות טענות בדבר מענק עבודה ללא מכרז לכאורה למשרד הפרסום "באאז תקשורת" בבעלות מאיר אביגיל. בדבר מינויו של דוד לובטון, בנו של ראש האגף המוניציפאלי של המועצה האזורית ומינויו של מר משה זכריה לתפקיד מנהל תפעול היכל התרבות החדש.
התנועה לאיכות השלטון מבקשת את הצגתם של מכרזים בנוגע לעבודות אלו במידה ואכן התקיימו, ובמידה שלא, את הסבר המועצה לדבר.