בעקבות עתירת התנועה לאיכות השלטון- ראש הממשלה והיועץ המשפטי לממשלה הודיעו כי דרעי לא ישב בוועדה למינוי שופטים

בעקבות עתירת התנועה לאיכות השלטון- ראש הממשלה והיועץ המשפטי לממשלה הודיעו כי דרעי לא ישב בוועדה למינוי שופטים

25.05.2015
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והיועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, ענו בתגובה על עתירת התנועה לאיכות השלטון לפיה אריה דרעי, שר הכלכלה, לא ישב בוועדה למינוי שופטים.
רקע
התנועה לאיכות השלטון הגישה עתירה נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, וחבר הכנסת אריה דרעי, בטענה כי אין למנות את ח"כ דרעי לשר, וזאת בעקבות הרשעתו בעבירות של מרמה והפרת אמונים. לטענת התנועה, מינויו של דרעי לשר תביא קלון על ממשלת ישראל, כמו גם פגיעה קשה בתפקודו, טוהרו ויושרו של השירות הציבורי, בשלטון החוק ובאמון הציבור המערכת השלטונית. בנוסף לכך התנועה דרשה כי בצו ביניים דרעי ימנע מלהשתמש בסמכויות השר ובפרט לעסוק בענייני כספים ותקצוב ובענייני מינוי דיינים ונציגי ציבור בבית הדין לעבודה. מינויו של דרעי כשר במשרד הכלכלה, כגורם האמון בין היתר על מינוי שופטים ונציגי ציבור בבית הדין לעבודה, יוסיף להדהד ולתת את אותותיו.
בתגובה לעתירת התנועה, השיבו ראש הממשלה והיועץ המשפטי, כי הם אינם חולקים על כך שאכן התנהגותו של דרעי בעבר, הרשעותיו הפליליות והעובדה שלא הביע חרטה על מעשיו עלולות לפגוע באמון הציבור ברשויות השלטון וכי מינוי של אדם שחטא כשר בממשלה מעורר קשיים ושאלות לא פשוטות. לפיכך, העביר דרעי את סמכויות המינוי הנתונות לו בכל הנוגע לשופטים, רשמים ונציגי ציבור בבתי הדין לשר אחר.
התנועה מברכת על החלטה זו ומוסיפה כי מדובר בצעד נוסף לקראת טוהרה של הממשלה, וכי הדרך עודנה ארוכה.