התנועה לאיכות השלטון מברכת על בחינה מעמיקה של כלל התיקים הנוגעים להסדריו של רונאל פישר עם הפרקליטות

התנועה לאיכות השלטון מברכת על בחינה מעמיקה של כלל התיקים הנוגעים להסדריו של רונאל פישר עם הפרקליטות

10.05.2015
התנועה לאיכות השלטון פנתה ביום לכב' השופטת (בדימוס) הילה גרסטל, נציבת הביקורת על מערך התביעה ומייצגי המדינה בערכאות, בבקשה לברך על בחינת טיפולה של עו"ד רות דוד בתיקיו של רונאל פישר
התנועה לאיכות השלטון פנתה לכב' השופטת (בדימוס) הילה גרסטל, נציבת הביקורת על מערך התביעה ומייצגי המדינה בערכאות וציינה לשבח את הבחינה המעמיקה של כלל התיקים הנוגעים להסדריו של רונאל פישר עם הפרקליטות.
התנועה ציינה כי בימים האחרונים, הציבור הישראלי עד לפגיעה קשה בשלטון החוק במדינת ישראל מחד, ולאיתנותה של מערכת אכיפת החוק מאידך, זאת בעקבות מעצרה של פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר, עו"ד רות דוד, בחשד למעורבות בפרשה שזכתה לכינוי "פרשת רונאל פישר".
לעמדת התנועה, בדיקה כאמור יהיה בה כדי לאשש או להפריך את הטענות בדבר היחס המיוחד שלו זכו לכאורה לקוחותיו של פישר, והיא אקוטית לשם הגנה על אמון הציבור במערכת אכיפת החוק כולה, ובפרקליטות בפרט.
התנועה ציינה כי מן הראוי לבחון לעומק את כלל התיקים שבהם הגיעה הפרקליטות להסדרים עם פישר ומרשיו, במטרה להמשיך את המאבק החשוב בשחיתות הציבורית. עוד הוסיפה התנועה כי אין כל ספק, כי האירועים בעת האחרונה מביאים למסקנה הברורה כי אין גורם בשלטון שראוי שיהיה חף מביקורת מערכתית, ומחדדים הם את הצורך והחשיבות בקיומה של נציבות הביקורת על מערך התביעה ומייצגי המדינה בערכאות.