קריאה ליועמ"ש להגשת בקשה דחופה להשעיית שמעון גפסו, ראש עיריית נצרת עילית, בין היתר בעקבות כתב האישום השני כנגדו

קריאה ליועמ"ש להגשת בקשה דחופה להשעיית שמעון גפסו, ראש עיריית נצרת עילית, בין היתר בעקבות כתב האישום השני כנגדו

28.04.2015
התנועה לאיכות השלטון פנתה היום, יום ג', ליועץ המשפטי לממשלה בקריאה לתקן את כשלי מערכת אכיפת החוק ולהגיש באופן מיידי בקשה לוועדת ההשעייה לשם השעיית גפסו מתפקידו וזאת בשל כתב האישום השני העומד כנגדו ובשל העובדה שפסק הדין שניתן טרם הפך לחלוט
התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום ג') ליועמ"ש לאחר מתן גזר דינו של שמעון גפסו ולאחר ששב כבר לכהן כראש העירייה ולהחזיק במלוא סמכויותיו. חזרתו לוותה בביצוע מהלכים הפוגעים ביציבות העירייה, לרבות, לפי מידע שנמסר לידי התנועה, זימון אחד משומרי הסף לשימוע, לקראת פיטוריו. וכך, בראש רשות מקומית בישראל עומד אדם שהורשע לפני מספר שבועות בעבירת שוחד ונידון לשישה חודשי עבודות שירות. הפגיעה בציבור ובאמונו ברשות המקומית קשה מנשוא.
האחריות למציאות עגומה ועכורה זו מונחת לפתח משרדו של היועמ"ש, והיא מצטרפת לכשלי רשויות אכיפת החוק שבאו לידי ביטוי בשיהוי הגשת כתב האישום. וזאת כאשר התנועה פנתה ליועמ"ש כבר לפני כחודשיים ומחצה וקראה לו להגיש בקשה לוועדה לבחינת השעייתם של ראשי רשויות מקומיות בגין כתב האישום השני שתלוי ועומד כנגד גפסו. בקשה שכזו לא הוגשה ולכן נמצאים אנו בנסיבות בלתי-רצויות אלו.
התנועה פנתה גם לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, בקריאה להגיש ערעור ובקשה לעיכוב ביצוע גזר הדין. אולם, לא די בכך. לפיכך, התנועה מפצירה ביועמ"ש להגיש באופן מיידי בקשה לוועדת ההשעיה לשם השעייתו של גפסו מתפקידו, בין אם בשל כתב האישום השני ובין אם בשל העובדה כי פסק הדין שניתן טרם הפך חלוט.
לעמדת התנועה, על היועמ"ש גם לקבוע הנחיות ברורות בסוגיית הגשת בקשות לוועדת ההשעיה, ובהן הקביעה הברורה כי אין בבקשה שהוגשה לוועדה בעקבות כתב אישום אחד כדי למנוע הגשתה של בקשה בשל כתב אישום אחר. לא ניתן להותיר את הסוגיה לידי הגורל, שכן הגורל – כפי שחווים אנו עתה – איננו צפוי ולעיתים עשוי הוא להערים קשיים שלא ניתן לתקנם בנקל, אם בכלל.
זאת ועוד, השופט גרשון הטיל על מר גפסו שישה חודשי עבודות שירות, שתחילתם בעוד פחות מחודשיים. ברי כי במהלך ביצוע עבודות השירות לא יוכל מר גפסו למלא את תפקידו, ויהא עליו להכריז על נבצרות זמנית. הדבר יביא את העירייה פעם נוספת לסחרור ולכאוס, שיהיה בהם כדי לפגוע בטיב השירות שמעניקה העירייה לתושביה, שהם הם הנפגעים האמיתיים בענייננו.
עו"ד דניאל דושניצקי, התנועה לאיכות השלטון: "לא ניתן עוד לטמון את ראשינו בחול. עם כל הצער שבדבר, אות הקלון שלא הוצב מעל ראשו של גפסו, הונח מעל ראשה של מערכת אכיפת החוק, שבאוזלת ידה ובחוסר נחרצותה הובילה למציאות הקיימת".