איכות השלטון בקריאה לראש הממשלה שלא לפגוע בעצמאותם של הרגולטורים במסגרת היוזמה לקידום "חוק פרויקטים לאומיים"

איכות השלטון בקריאה לראש הממשלה שלא לפגוע בעצמאותם של הרגולטורים במסגרת היוזמה לקידום "חוק פרויקטים לאומיים"

27.04.2015
התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום ב') לראש הממשלה בדרישה לכלול ב"חוק הפרויקטים הלאומיים שילוב של רגולטורים מקצועיים במנגנון קבלת ההחלטות. התנועה מבקשת לוודא כי המנגנון שיגובש לא יפגע בעצמאותם של הרגולטורים וייתן עדיפות לשיקולים המקצועיים על הפוליטיים, תוך שימור האיזון הנדרש בין שני סוגי השיקולים.
התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום ב') לראש הממשלה בשל החשש כי החוק המתגבש מבקש לקדם פרויקטים תוך עקיפת הגורמים המקצועיים במקום התמודדות עם העמדות והקשיים שגורמים אלו מעלים.
לעמדת התנועה, יש לדאוג לשמירת האיזונים הפוליטיים והמקצועיים ב"חוק הפרויקטים הלאומיים" אשר מתגבש בימים אלו על מנת להגן על האינטרס הציבורי הרחב, וכן כדי למנוע זליגתם של אינטרסים צרים או פרטיים להליך קבלת ההחלטות.
ישנם יתרונות ברורים בהקמת גוף מתכלל לקידום פרויקטים לאומיים והתנועה רואה את הרצון לקדמם ביעילות ובמהירות, בחיוב. עם זאת, ההצעה המתגבשת עלולה לפגוע בעצמאות הרגולטורים ובאיזון הדרוש בקידום נושאים מעין אלו, בין שיקולים מקצועיים לאינטרסים פוליטיים.
התנועה לאיכות השלטון קוראת לראש הממשלה לוודא כי היוזמה לקדם את "חוק הפרויקטים הלאומיים" תכלול שילוב של הרגולטורים הרלוונטיים במנגנוני קבלת ההחלטות ולא תפגע בעצמאותם, וכן כי תינתן עדיפות לשיקולים המקצועיים על פני אלו הפוליטיים.
עו"ד נילי אבן חן, מנהלת המחלקה הכלכלית בתנועה לאיכות השלטון: "דווקא בפרויקטים לאומיים, שלהם השפעה אדירה על הציבור בישראל, יש לנהוג זהירות יתרה ולהקפיד כי המנגנונים המקדמים אותם יהיו מאוזנים ומקצועיים."