חובות כבדים, אי תשלום משכורות ואיומים לניתוק חשמל – מדוע ממאן משרד הפנים למנות חשב מלווה לחברה לפיתוח נצרת עילית

חובות כבדים, אי תשלום משכורות ואיומים לניתוק חשמל – מדוע ממאן משרד הפנים למנות חשב מלווה לחברה לפיתוח נצרת עילית

31.03.15
למרות חובות של מיליוני שקלים לעירייה, איומים בניתוק חשמל בשל אי הסדרת חובות, עיקולים וביטול מסגרת האשראי, לא מינה משרד הפנים חשב מלווה לחברה לפיתוח נצרת עילית בע"מ. התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר הפנים בבקשה לקבל את הסיבות בשלהן ממאן משרד הפנים למנות חשב מלווה לחברה.
רקע
לפני כשנתיים הוגשה עתירתו של מר זאב הרטמן, מי שכיהן דאז כחבר מועצת עיריית נצרת עילית, במסגרתה נתבקש בית המשפט להורות לשר הפנים לשקול מינוי חשב מלווה לחברה לפיתוח נצרת עילית בע"מ. העתירה הוגשה נוכח הליקויים החריפים בהתנהלות הכספית של החברה, ליקויים שעלו מדו"ח שנכתב לבקשת משרד הפנים. העתירה נמחקה, בעקבות הודעה מטעם המדינה, לפיה החליטה היא לשקול מינוי חשב מלווה לחברה נוכח מצבה הגירעוני.
עד כה, טרם מינה משרד הפנים חשב מלווה לחברה, זאת חרף העובדה שממועד הגשת העתירה ועד היום, מצבה הכלכלי של החברה הפך עגום אף יותר.
התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר הפנים, ח"כ גלעד ארדן, בעקבות המשך ההתדרדרות של החברה לפיתוח נצרת עילית בע"מ: לחברה חובות עתק, לרבות לעיריית נצרת עילית (כ-27 מיליון ש"ח), לחברת החשמל (שהודיעה על ניתוק אספקת החשמל במידה והחוב לא ישולם), ולחברת סונול (שהגישה בגין החוב תביעה, ובית המשפט הטיל על החברה עיקולים זמניים); חשבון הבנק של החברה הוגבל בעקבות למעלה מ-10 המחאות שניתנו לכאורה ללא כיסוי, ומסגרת האשראי בוטלה וכעת ככל הנראה עומדת לחברה מסגרת אשראי זמנית בלבד; חלק מן העובדים לא זכו לקבל את משכורתם תקופה ארוכה; והמנכ"ל פוטר כבר בחודש יולי 2014, ולמיטב ידיעתנו טרם נמצא לו מחליף.
נוכח הדברים, התנועה לאיכות השלטון מבקשת משר הפנים לקבל את הטעמים לאי מינוי חשב מלווה. כל המתנה נוספת רק פוגעת עוד יותר בסיכויי ההבראה של החברה, ועל כן התערבותו של משרד הפנים מוקדם ככל הניתן הינה אקוטית.