מעל 31,000 אלף אזרחים חתמו על עצומה שלא למנות את אריה דרעי לשר

מעל 31,000 אלף אזרחים חתמו על עצומה שלא למנות את אריה דרעי לשר

26.03.2015
התנועה לאיכות השלטון בקריאה לראשי הסיעות ולראש הממשלה:
אסור למנות את הרב אריה דרעי לשר הפנים בשנית!
התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום ה') לראש הממשלה ולראשי הסיעות שהמליצו עליו בפני הנשיא להרכבת הממשלה הבאה, בדרישה להימנע מלמנות בשנית את הרב אריה דרעי לשר הפנים, על רקע הרשעתו בשורת עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים בכהונתו הקודמת כשר הפנים.
התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום ה') לראש הממשלה ולראשי הסיעות אשר המליצו עליו להרכבת הממשלה הבאה, בקריאה להימנע ממינויו של הרב אריה דרעי לשר בממשלת ישראל. אסור לאפשר לשלטון החוק, לדמותה הראויה של ממשלת ישראל ולערכי מדינת ישראל, להתכופף בפני שיקולים קואליציוניים צרים בהליך הרכבת הממשלה. על כן, על ראש הממשלה מוטלת החובה הציבורית, והמשפטית, שלא למנות את הרב דרעי – אשר ניצל בעבר את מעמדו כשר בממשלה לטובת קבלת כספי שוחד – כשר בממשלה בכלל, וכשר הפנים בפרט.
אנשים אשר מעלו באמון הציבור, כשלו בעבירות שירות הציבור אין מקומם בבית הנבחרים הישראלי, ואין להפקיד בידיהם את נכסי הציבור ואת האינטרסים הציבוריים. אריה דרעי הורשע בשנת 1999 בשורת עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. במסגרת המעשים החמורים שיוחסו לו, הורשע דרעי בין היתר בקבלת עשרות אלפי דולרים ככספי שוחד שהופקדו לחשבונו הפרטי. לכל אורך הליכי החקירה בחר בזכות השתיקה, בעודו מכהן כנבחר ציבור. דרעי מעולם לא הביע חרטה פומבית על מעשיו ונמנע, גם לאחר שחרורו ממאסר, מלקיחת אחריות על המעשים תוך התחייבות לשנות את דרכיו.
החוק קובע סטנדרט מינימאלי בלבד, ואין לראות בו כרף המצופה מנבחרי הציבור. לא כל מה שלא נאסר בחוק – מותר וראוי בחיים הציבוריים. על כן, ראוי כי בנימין נתניהו, כמרכיב הממשלה הבאה של מדינת ישראל, יבחר את שריו כמנהיגים ישרים, אשר לא הפנו עורף לאמון הציבור בעבודתם כשליחיו ונבחריו.
על העצומה של התנועה לאיכות השלטון, הקוראת שלא למנות את אריה דרעי כשר הממשלה חתמו למעלה מ 31,000 אזרחים
http://www.atzuma.co.il/deri