קריאה להטלת קלון בעניינה של גב' איריס נפתלי כעובדת ציבור

קריאה להטלת קלון בעניינה של גב' איריס נפתלי כעובדת ציבור

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועמ"ש ולפרקליטות מחוז דרום בבקשה לפעול בעניינה של הגב' איריס נפתלי, עובדת עיריית אשדוד שהוגש כנגדה כתב אישום בגין ארבע עבירות של הפרות אמונים. לטענת התנועה, יש צורך בהטלת קלון כחלק מעסקת הטיעון עם נפתלי, בשל היותה עובדת ציבור
רקע
בחודש ספטמבר 2014 הגישה פרקליטות מחוז דרום כתב אישום חמור כנגד גב' איריס נפתלי, עובדת עיריית אשדוד (ויו"ר ועדת העובדים של העירייה), בגין ארבע עבירות של הפרת אמונים. כתב האישום מגולל חשדות חמורים לפיהם במסגרת עבודתה, כשתפקידה היה לרכז את ההזמנות וההצעות לקמפיין פרסומי מסוים, פנתה גב' נפתלי לבית דפוס השייך לדודה. הדוד, שהכין הצעות מחיר שונות בשם בית הדפוס שלו, הכין גם הצעות מחיר פיקטיביות לכאורה בשם בתי עסק אחרים, ללא ידיעתם והסכמתם. גב' נפתלי לא ציינה בפני חברי ועדת המכרזים את קרבת משפחתה למציע.
ביום 28.12.14 פנתה התנועה לאיכות השלטון לפרקליטות מחוז דרום, לאחר שזו החליטה כי לא לדרוש הטלת קלון במסגרת טיעוני הפרקליטות לעונש. התנועה קראה לפרקליטות לבקש כי יוטל קלון על גב' נפתלי, בנוסף על כל עונש אחר שיוטל עליה נוכח היותה עובדת עירייה. התנועה הדגישה בפני פרקליט מחוז דרום כי מתלווה לעבירה הפלילית פגיעה באמון הציבור ובקופה הציבורית. לעמדת התנועה הטלת קלון על ידי בית המשפט מקצרת את הליכי המשמעת ומאפשרת לרשות המקומית למצות את הדין עם עובדיה מבלי להשקיע מאמצים וכספים נוספים. ההחלטה להסתפק במאסר על תנאי בלבד על עובד הציבור, כפי שהוסכם במסגרת הסדר הטיעון, לא תמנע ממנו לחזור ולנצל את מעמדו וסמכויותיו לשם ביצוע עבירות נוספות.
בתשובה לפניית התנועה השיבה הפרקליטות כי מאחר ולא ידעו שגב' נפתלי היא נבחרת ציבור, מתוקף תפקידה כיו"ר ועד העובדים, לא ראו מקום לדרוש הטלת קלון.
נוכח הדברים, פנתה התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש ולפרקליט המדינה בקריאה לשקול לעתור לקלון גם כשהנאשם הינו עובד ציבור בשלטון המרכזי או ברשויות המוקמיות, ולא רק כמשדובר בנבחר ציבור. כמו כן, התנועה מבקשת לבחון לעתור לשם הטלת קלון בעניינה של גב' נפתלי, וכן להגיש קובלנה לבין הדין המשמעתי בהתאם לחוק הרשויות המקומיות.