שלמה אהרונישקי: המשטרה מתלבטת האם לתת לאנשים להגיע לחצרו של הרב פינטו

שלמה אהרונישקי: המשטרה מתלבטת האם לתת לאנשים להגיע לחצרו של הרב פינטו

הפאנל בנושא "שחיתות בחצרות רבנים" נערך בהשתתפות מר שחר אילן; ח"כ משה מזרחי; הרב יובל שרלו; מר שלמה אהרונישקי והרבנית ד"ר איילה גליקסברג. הפאנל נערך בכנס התנועה לאיכות השלטון שמתקיים היום, יום ג', במכללה האקדמית ספיר.
שלמה אהרונישקי:
"בשנים האחרונות החצר החליפה את השלטון, ושימשה ציר עוקף שלטון. יש להבין למה החצר משמשת בעבור חלק לא מבוטל מהציבור כשלטון היחיד. תופעה זו מתרחשת כי השלטונות מעלימים עין מהמתרחש ואינם מציבים גבולות ברורים ואחידים".
"המשטרה מתלבטת האם לתת לאנשים להגיע לחצרו של הרב פינטו, אך עקרונית היא איננה יכולה למנוע ממישהו להגיע למקום בו הוא מאמין שהוא יכול להתחזק. כך בעצם פותחים את הדלת ונותנים פתח לכך שאנשים יעשו כרצונם ולא יפעלו לפי גבולות…..המשטרה לא צריכה להפוך את החצר ליעד מודיעני ולהילחם בה, אך עליה להילחם בשחיתות המתרחשת שם כחלק מחינוך נגד התופעה".
הרבנית ד"ר איילה גליקסברג:
"ישנו שימוש ציני בתואר 'רב'. יש לבדוק בציציותיהם של אלו שנקראים 'רבנים' – מי בחר אותם? מי הסמיך אותם?"
"ועדת אתיקה לא תמיד יכולה להפעיל את כשרונותיה על אנשים שאינם אתיים. לאתיקה צריך לחנך. אנו בהחלט מצפים מאיש רוח, ממנהיג התורה, שיהיה קודם כל נקי כפיים וללא רבב… אדם שנחשד בשוחד יש למנוע ממנו את התואר 'רב', ואז התואר יהיה גם הטוהר של החברה הישראלית".
שחר אילן:
"דו"ח מבקר המדנה העריך שהמדינה מפסידה עשרות אלפי שקלים בשנה מפני שחצרות רבנים אינן משלמות מס. ישנו ענף אדיר של תרומות ומתנות שאינו מפוקח כלל, המשמש צינור אדיר להלבנת הון. מדוע לא קורה כלום? כי אנשים יודעים שברגע שהם ייכנסו לחשיפת שחיתויות שחצרות יופעלו עליהם לחצים מפוליטיקאים. כך, המס שהיה צריך להיגבות אינו נגבה, בלא הסבר מספק מרשות המסים".
במהלך היום צפויים לנאום חברי כנסת בהם ח"כ יאיר לפיד; ח"כ איילת שקד; ח"כ שלי יחימוביץ; ח"כ גילה גמליאל וח"כ זהבה גלאון. משה כחלון, יו"ר מפלגת כולנו צפוי גם הוא לנאום לפני תחילתו של טקס הענקת אות אביר איכות השלטון.
הטקס, בו יחולקו אותות אבירי איכות השלטון לשנת 2014 יחל בשעה 20:00.
בין הזוכים באות השנה: השופטת בדימוס, עדנה ארבל; ח"כ זהבה גלאון; עו"ד משה לדור, פרקליט המדינה לשעבר; אריה פז, מבקר משרד הבריאות לשעבר; שרון שפורר, עיתונאית TheMarker; ד"ר מוחמד אלנברי, ראש מועצת חורה; רפי רותם, חושף שחיתות; דפני ליף, פעילה חברתית תא"ל במיל' דני גולד, מפתח כיפת ברזל ותושבי יישובי עוטף עזה אשר יזכו באות החוסן.