לחיאני שם ללעג ולקלס את כל העומד בבסיס הרשעתו הפלילית

לחיאני שם ללעג ולקלס את כל העומד בבסיס הרשעתו הפלילית

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועמ"ש ולשר הפנים בקריאה לפעול באופן מיידי נגד מעורבותו של ראש עיריית בת ים, שלומי לחיאני בניהול הרשות המקומית
מתחקיר הערוץ השני עולה כי ראש עיריית בת-ים, אשר כהונתו פקעה מחמת הרשעתו בפלילים, מעורב בניהול הרשות המקומית ואף עומד מאחורי מי שכיום מונה כראש הרשות עד לבחירות, יוסי בכר. עוד עולה מהתחקיר כי מר לחיאני לא רק מעורב במטה הבחירות של מר בכר, אלא אף מבהיר כי מי שבוחר בבכר למעשה בוחר בו.
נוכח הפרסום, פנתה התנועה ליועמ"ש ולשר הפנים והדגישה כי לחיאני הורשע בשלוש עבירות של מרמה והפרת אמונים, בשל מעשים שעשה תוך ניצול מעמדו כראש הרשות המקומית לטובתו האישית. כמו כן בית המשפט אף השית עליו עונש של מאסר בפועל שחלקו יבוצע בעבודות שירות וחלקו מותנה באי קיום העבירות בהן הורשע במהלך שלוש השנים הקרובות. יתרה מכך, בית המשפט אף השית על לחיאני קלון.
לעמדת התנועה, מי שנקבע כי יש במעשיו קלון הוא מי שדבק בו פגם מוסרי וערכי מעבר לקלון הרגיל הטבוע באופן מינימלי בכל עבירה. כמו כן, בית המשפט העליון קבע כי תכלית ההכרעה בשאלת הקלון בדיקת כשרותו המוסרית של אדם למלא תפקידים בעלי השלכות ציבוריות, והיא נועדה לאפשר את ניפויו של זה אשר לוקה מבחינה ערכית מבין המועמדים לאותם תפקידים, וזאת כדי להבטיח את האמון במערכת הציבורית ובשלטון החוק. מהטעם הזה אף נקבע על ידי המחוקק כי מי שכיהן כראש רשות מקומית וכהונתו פקעה בשל הרשעה בעבירה שיש עימה קלון ונעברה במהלך כהונתו כראש רשות לא יהיה זכאי להיבחר כראש רשות בבחירות שייערכו ברשות המקומית לראשונה לאחר פקיעת כהונתו.
והנה מר לחיאני, ראש רשות שכהונתו פקעה מחמת ניצול ציני ומחפיר של מעמדו, מי שדבק בהתנהלותו קלון ערכי ומוסרי כה קשה ואינו זכאי להתמודד לבחירות המקומיות בעירו, שם ללעג ולקלס את כל העומד בבסיס ההרשעה הפלילית ומנהל "מאחורי הקלעים", כפי שעולה מהתחקיר שפורסם, את עיריית בת-ים ואף "מריץ" מטעמו את מר בכר, כשלוחו בפועל- כך על פי הסבריו שלו, כפי שהוקלטו ושודרו בתחקיר.
מול התנהלות זו קוראת התנועה לאיכות השלטון הן לשר הפנים והן ליועמ"ש לפעול ולהתערב מיידית, תוך הבהרת גבולות המותר והאסור של התנהלות זו- כל זאת שלא לעשות ההרשעה הפלילית פלסתר.