איכות השלטון לשר האוצר: בטל תכנית מכרזי מטרה כל עוד לא נעשית בצורה שוויונית

איכות השלטון לשר האוצר: בטל תכנית מכרזי מטרה כל עוד לא נעשית בצורה שוויונית

התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר האוצר, יאיר לפיד בקריאה כי ימנע מאישור תכנית מכרזי המטרה כל עוד אינה נעשית במנגנון הגרלה. לעמדת התנועה, השיטה הנוכחית עלולה להוביל לשחיתות, חוסר שוויוניות וחוסר הגינות במימוש המכרזים- אשר ימומנו מכספו של הציבור.
התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר האוצר, יאיר לפיד, בדרישה למנוע את אישור תכנית מכרזי המטרה כל עוד אינה נעשית במנגנון הגרלה. מכרזי המטרה, המשווקים בדרך של "כל הקודם זוכה" מבטאים מנגנון בעייתי בו מאחר ומנגנון יחד עם הביקוש הצפוי לדירות האמורות עלול לפתוח פתח לכך שמי שיזכו בדירות יהיו מקורבי היזמים, או אנשים שהעניקו לקבלן תמורה זו או אחרת בעד הזכות לזכות בהטבה הניתנת על ידי מדינת ישראל.
יוזמת מכרזי המטרה אושרה במועצת מקרקעי ישראל, ונמצאת על שולחן שר האוצר שצריך לאשר אותה סופית. לאור הפוטנציאל הממשי לשחיתות, חוסר שוויוניות וחוסר הגינות במימוש המכרזים- אשר ימומנו מכספו של הציבור, מבקשת התנועה לאיכות השלטון משר האוצר לפיד שיבחן פעם נוספת את דרך מימוש יוזמת מחיר המטרה, ויחווה דעת על שיטת הזכאות הנוכחית, והסיכונים הנלווים לה.
עו"ד תומר נאור מהתנועה לאיכות השלטון: "התכנית החדשה, על אף היותה תכנית מבורכת, עלולה לפתוח פתח רחב לקידום אינטרסים של קבלנים ויזמים פרטיים על חשבונו של הציבור הרחב, והכל במימון כספי ציבור. אנו סבורים כי על המדינה ליצור מנגנון פיקוח שיוודא שהחתול ששומר על השמנת עושה עבודתו נאמנה".