איכות השלטון ליו"ר הועדה לענייני ביקורת המדינה: יש לקיים דיון בנושא כללי אתיקה לשרים

איכות השלטון ליו"ר הועדה לענייני ביקורת המדינה: יש לקיים דיון בנושא כללי אתיקה לשרים

התנועה לאיכות השלטון פנתה לח"כ אמנון כהן, יו"ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה בקריאה לקיים דיון בנושא כללי אתיקה לשרים
התנועה לאיכות השלטון פנתה לח"כ כהן בעניין קידום כללי האתיקה לחברי הממשלה, בהמשך לדיון שנערך בוועדה לענייני ביקורת המדינה ביום 05/11/14 והצורך בעיגון הכללים באופן מהיר וענייני. משעה שעברו כמעט 12 חודשים מאז אותו דיון וכללי האתיקה טרם הובאו לאישורה של הממשלה, פנתה התנועה לאיכות השלטון לח"כ כהן בבקשה לקיים דיון בנושא זה בוועדת הביקורת עם פתיחתו של מושב הכנסת.
התנועה לאיכות השלטון מדגישה, כי חרף הזמן הרב שחלף מיום בו הנושא עלה לראשונה על סדר יומה של הממשלה, כללי האתיקה טרם אושרו כהלכה בממשלה, ונכון להיום לא קיים קוד אתי סדור החל על חברי הממשלה. לעמדת התנועה לאיכות השלטון, לא ניתן להמעיט בחשיבותם של כללי אתיקה לשרים ולחברי ממשלה, אשר יש בהם בכדי לחזק את ערכי המנהל התקין ואת אמון הציבור בממשלה ובחבריה. הדבר נכון עתה יותר מתמיד, עת בה אנו שומעים חדשות לבקרים על חברי ממשלה ומקורביהם אשר סרחו, לרבות אלה שאינם עברו, הלכה למעשה על הרף הפלילי, אך ניתן לומר כי פעלו באופן שאינו אתי או מקצועי.
כמו כן, ישנה הסכמה רחבה על הצורך בעיגון כללי אתיקה, כפי שעלה מהדיון בוועדה לענייני ביקורת המדינה שהוזכר לעיל, בו נכחו גורמים רבים כגון משרד המשפטים, משרד מבקר המדינה ונציגי עמותות שונות. זאת ועוד, בתקופה שחלפה מאז שהתקיים הדיון בכנסת ועד ימים אלה התנועה לאיכות השלטון עומדת בקשר עם נציגי משרד המשפטים העוסקים בנושא זה. לדברי משרד המשפטים, העבודה על כללי האתיקה טרם הסתיימה, על אף הזמן הרב שחלף.
נוכח הדברים, והזמן הרב שחלף מיום בו עניין כללי האתיקה לשרים עלה על סדר היום בכלל, ומיום בו התקיים הדיון בוועדת הביקורת בפרט, לעמדת התנועה לאיכות השלטון הגיעה העת לזמן דיון נוסף בנושא ולהקדיש לקידומו את תשומת הלב הראויה.