בעקבות גזר הדין המקל שהטיל בית המשפט על ראש עיריית בת ים לשעבר, שלמה לחיאני

בעקבות גזר הדין המקל שהטיל בית המשפט על ראש עיריית בת ים לשעבר, שלמה לחיאני

איכות השלטון ליועמ"ש ופרקליט המדינה:
יש לערער על גזר הדין ולעמוד על דרישת העונש המקורית העומדת של שנה מאסר בפועל (שלא בעבודות שירות)
עמדת התנועה, כפי שהוצגה היום בפני היועמ"ש ופרקליט המדינה היא כי גזר הדין הקל, מדגיש את הנזק לאמון הציבור ברשויות אכיפת החוק , הנגרם מהסדרי טיעון בנסיבות בהן המדובר בנבחר ציבור שנחשד בעבירות חמורות כנגד הציבור, כגון הסדר הטיעון עם לחיאני.
בראשית חודש מאי 2014 פורסם כי הפרקליטות חתמה על הסדר טיעון עם מר לחיאני, אשר עיקרו ביטול האישומים החמורים בדבר קבלת השוחד בתמורה להודאתו של מר לחיאני בעבירת הפרת האמונים.
סמוך לחתימה על הסדר הטיעון פנתה התנועה לאיכות השלטון הן ליועמ"ש והן לפרקליט המדינה בקריאה לשקול בשנית את חתימת הסדר הטיעון עם מר לחיאני, זאת לאור הפגיעה הקשה באמון הציבור שעלולה להיגרם עקב ביטול כתבי האישום החמורים בעניין עבירת השוחד מבלי לבררם בפני בית המשפט ובפני עינו הבוחנת של הציבור.
הבוקר בית המשפט גזר על מר לחיאני חצי שנת מאסר בפועל בלבד אשר תתבצע בדרך של עבודות שירות, בנוסף להטלת קנס של 250 אלף שקל וקביעה כי דבק במעשיו של מר לחיאני קלון.
התנועה לאיכות השלטון מברכת על החלטתו הראויה של בית המשפט להטיל קלון על מעשיו של לחיאני, בהתאם לעמדת המדינה המעוגנת בהסדר הטיעון. יחד עם זאת, התנועה מצרה על העונש המקל שהושת על מר לחיאני.
התנועה למען איכות השלטון בישראל, מבקשת לשרש נורמות של שחיתות ציבורית ולהגן על שלטון החוק ועל אמון הציבור; אותו ציבור אשר פעם נוספת נחשף למקרה בו פרשה רחבת היקף, במסגרתה גובש כתב אישום חמור ובעל השלכות משמעותיות, מסתיימת בקול ענות חלושה.
אף לאחר הוויתור על האישום בדבר עבירת השוחד, לא ניתן להתעלם מכך שמר לחיאני הורשע בהאשמות חמורות ביותר, מן הקשות אשר יכול משרתו של הציבור לבצע במסגרת תפקידו. בנסיבות קשות אלו, להשקפת התנועה , יש לשאוף ככל הניתן להטלת עונש אשר יעביר מסר ברור לנבחרי הציבור ולציבור עצמו לפיו שחיתות ציבורית אינה מקובלת במחוזותינו ותיענה בחומרה רבה.
עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה למען איכות השלטון: "המאבק בשחיתות בשלטון המקומי מחייב מיצוי הדין עם ראשי הרשויות המועלים בשליחותם והרחקתם מהשירות הציבורי לצמיתות. יש לערער על גזר הדין ולעמוד על הטלת מאסר בפועל על לחיאני."