איכות השלטון לשר הרווחה: מהם הצעדים בהם הוחלט לנקוט לתיקון הליקויים עליהם הצביע המבקר

איכות השלטון לשר הרווחה: מהם הצעדים בהם הוחלט לנקוט לתיקון הליקויים עליהם הצביע המבקר

יישום ממצאי ביקורת – דו"ח מיוחד בעניין פעולות הממשלה לקידום הביטחון התזונתי
התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר הרווחה והשירותים החברתיים בבקשה לקבל לעיון את דיווח הצוות לתיקון הליקויים שהוקם במשרד הרווחה ביחס לדו"ח מבקר המדינה
בחודש אפריל השנה, פרסם מבקר המדינה דו"ח מיוחד במסגרתו בדק את פעולות הממשלה לקידום הביטחון התזונתי, אחד המאפיינים הקשים ביותר של עוני. הביקורת נערכה בעיקר במשרד הרווחה והשירותים החברתיים. בדו"ח נמצא כי הממשלה טרם קבעה מדיניות סדורה לטיפול בנושא הביטחון התזונתי, על אף אחריותה על-פי דין לעשות כן.
התנועה לאיכות השלטון פנתה לש הרווחה והשירותים החברתיים, מר מאיר כהן והדגישה בפניו את סעיף 21א לחוק מבקר המדינה, תשי"ח-1958, המסדיר את נושא תיקון הליקויים עליהם מצביע מבקר המדינה. לפי הסעיף, בכל גוף מבוקר ימונה צוות לתיקון ליקויים, בראשו יעמוד המנכ"ל או בעל התפקיד המקביל לו באותו גוף. על הצוות לדון בדרכים לתיקון הליקויים תוך שישים ימים מהנחת הדו"ח או חוות הדעת על שולחן הכנסת, ולדווח על החלטותיו לראש הגוף המבוקר תוך 15 ימים מיום קבלת ההחלטות.
זאת ועוד, לפי סעיף 21ב לחוק, ראש הגוף המבוקר כאמור בסעיף 21א ידווח למבקר על ההחלטות שהתקבלו בדיוני צוות תיקון הליקויים בתוך 30 ימים מיום שדווחו לו. על הדיווח לכלול, בין היתר, את הדרכים לתיקון הליקויים והמועד לתיקונם, לרבות ליקויים שהוחלט לדחות את תיקונם והנימוקים לכך.
לאור הדברים, ונוכח הזמן שחלף מיום הנחת הדו"ח על שולחן הכנסת, פנתה התנועה לאיכות השלטון לשר הרווחה בבקשה לקבל את דיווח הצוות לתיקון ליקויים שהוקם במשרד הרווחה ביחס לדו"ח המיוחד. וכן, מהם הצעדים בהם הוחלט לנקוט לתיקון הליקויים עליהם הצביע המבקר ומהו המועד שנקבע ליישום החלטות אלו.
זאת ועוד, התנועה לאיכות השלטון מבקשת לברר, האם הועברה תגובת משרד הרווחה לדו"ח המיוחד אל משרד ראש הממשלה לצרכי פרסום התגובות במסמך הערות ראש הממשלה לדו"ח לפי סעיף 16 לחוק.