התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה לברר מדוע אין כל הערה של ראש הממשלה

התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה לברר מדוע אין כל הערה של ראש הממשלה

רקע
בתאריך 1.11.2011 פרסם מבקר המדינה דו"ח ביקורת מיוחד בעניין העסקת עובדים במשרות אמון אישיות במשרד ראש הממשלה. עיקרי הממצאים הצביעו על גידול בתקן משרות האמון האישיות מבלי שנקבעו לכך כללים בתקשי"ר, מתן פטורים רבים ממכרז לאיוש משרות האמון בלא סמכות ושלא כדין, וליקויים בהסדרת העסקתם של העובדים במשרות האמון ובפיקוח ובקרה על עוזרים ויועצים, שהובילו למקרים רבים של אי-התאמה בוטה בין הגדרות התפקידים שנקבעו לעובדים במשרות האמון ובין תפקידיהם בפועל.
בהמשך, פרסם מבקר המדינה בתאריך 4.3.2014 דו"ח ביקורת מיוחד בעניין ייצוג נשים בתפקידים הבכירים בשירות הציבורי. מהדו"ח עלה בבירור כי קיים תת-ייצוג של נשים בדרגי הניהול הבכירים בשירות הציבורי. על אף פסיקת בג"ץ לפיה על שרי הממשלה מוטלת חובה לפעול ליישום הייצוג ההולם בגופים הציבוריים, בכל הדרגים והמקצועות, וכי יש לפעול לשם כך בכל הדרכים – לרבות העדפה מתקנת, בשנים 2008-2011 כמעט לא חל שינוי בשיעור הנשים בכל אחד מדרגי הניהול הבכירים בשירות המדינה.
התנועה לאיכות השלטון מצביעה בפני ראש הממשלה על סעיף 21א לחוק מבקר המדינה, תשי"ח-1958 המסדיר את נושא תיקון הליקויים עליהם מצביע מבקר המדינה. לפי הסעיף, בכל גוף מבוקר ימונה צוות לתיקון ליקויים, בראשו יעמוד המנכ"ל או בעל התפקיד המקביל לו באותו גוף (באם אין מנכ"ל). על הצוות לדון בדרכים לתיקון הליקויים תוך שישים ימים מהנחת הדו"ח על שולחן הכנסת, ולדווח על החלטותיו לראש הגוף המבוקר תוך 15 ימים מיום קבלת ההחלטות.
לפי סעיף 21ב לחוק, ראש הגוף המבוקר כאמור בסעיף 21א ידווח למבקר על ההחלטות שהתקבלו בדיוני צוות תיקון הליקויים בתוך 30 ימים מיום שדווחו לו. על הדיווח לכלול, בין היתר, את הדרכים לתיקון הליקויים והמועד לתיקונם, לרבות ליקויים שהוחלט לדחות את תיקונם והנימוקים לכך.
לאור האמור לעיל, ונוכח הזמן שחלף מיום הנחת הדו"חות לעיל על שולחן הכנסת, נבקש לקבל לעיוננו את דיווח הצוות לתיקון ליקויים במשרד ראש הממשלה ביחס לדו"חות המיוחדים שבנדון. בפרט נתכבד לברר מהם הצעדים בהם הוחלט לנקוט לתיקון הליקויים עליהם הצביע המבקר ומהו המועד שנקבע ליישום החלטות אלו.
עוד נציין, כי בהערות ראש הממשלה לדו"ח מבקר המדינה, אשר התפרסמו במאי 2014, לא פורטו הערות ראש הממשלה לדו"חות מיוחדים של המבקר שהופנו למשרד ראש הממשלה או לדו"חות מיוחדים של המבקר אשר ביקרו את התנהלותם של משרדי ממשלה וגופים אחרים. תגובות הגופים המבוקרים בדו"חות המיוחדים אשר התפרסמו במהלך השנה לא פורסמו אף הן.
יתר על כן, מסקירת מסמכי הערות ראש הממשלה לדו"ח מבקר המדינה מהשנים האחרונות, נראה כי בכולם אין התייחסות לדו"חות המיוחדים.
לפיכך, נבקש לברר מדוע אין הערות ראש הממשלה לדו"חות המיוחדים נכללים במסמך הערות ראש הממשלה המתפרסם לפי סעיף 16 לחוק?