איכות השלטון לראש הממשלה ונציב שירות המדינה: יש לבחון את השעייתו של מזכיר הממשלה עד לסיום ההליך הפלילי בעניינו

איכות השלטון לראש הממשלה ונציב שירות המדינה: יש לבחון את השעייתו של מזכיר הממשלה עד לסיום ההליך הפלילי בעניינו

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום ד') לראש הממשלה ולנציב שירות המדינה בבקשה לבחון מחדש את השעייתו של מזכיר הממשלה נוכח המלצת המשטרה להעמידו לדין בגין שיבוש הליכי משפט והפרת אמונים

בעקבות פרסום המשטרה כי החליטה להמליץ לפרקליטות להעמיד לדין את מזכיר הממשלה, אלוף (במיל) אביחי מנדלבליט במסגרת הפרשת המכונה "פרשת הרפז", פנתה התנועה לאיכות השלטון לראש הממשלה בנימין נתניהו ולנציב שירות המדינה משה דיין

המשטרה הודיעה כי התגבשו די ראיות כנגד מר מנדלבליט כדי להעמידו לדין בגין עבירות של שיבוש הליכי משפט והפרת אמונים, נוכח העובדה כי ידע לכאורה שרא"ל (במיל') גבי אשכנזי החזיק במסמך הרפז, אולם נמנע מלדווח על כך למשטרה ו/או ליועץ המשפטי לממשלה. בנוסף, מר מנדלבליט העביר לכאורה מידע שקיבל על אודות הפרשה מתוקף תפקידו כמזכיר הממשלה למעורבים בה, וזאת טרם סיום החקירה המשטרתית.
התנועה לאיכות השלטון מדגישה בפנייה לראש הממשלה ונציב שירות המדינה כי תפקיד מזכיר הממשלה הינו תפקיד בכיר ביותר, וחיוני שיכהן בו אדם החף מכל כתם ורבב, אדם שלא מרחפת מעל ראשו עננת חשדות בעבירות הפוגעות בשלטון החוק ובשירות הציבורי. מזכיר הממשלה הינו חלק אינטגרלי בהליך קבלת ההחלטות במדינת ישראל, החלטות המשפיעות על כל אזרחי ותושבי המדינה, ומן הראוי שהמחזיק בתפקיד זה לא יהא חשוד בעבירות החותרות תחת שלטון החוק וכאלו שעלולות לפגוע פגיעה קשה באמון הציבור בממשלה.
נוכח האמור, התנועה פונה לאדוני ראש הממשלה ולנציב שירות המדינה בקריאה לשקול להשעות את מר מנדלבליט מתפקידו כמזכיר הממשלה, וזאת עד שיסתיים ההליך הפלילי בעניינו.