איכות השלטון לשר האוצר: בשל המערכה הצבאית יש לשקול מחדש את הצורך לקידום חוק "מע"מ אפס"

איכות השלטון לשר האוצר: בשל המערכה הצבאית יש לשקול מחדש את הצורך לקידום חוק "מע"מ אפס"

התנועה לאיכות השלטון פנתה באמצעות מנכ"ל התנועה, אלי סולם, לשר האוצר בבקשה לבחון מחדש את "חוק מע"מ אפס על דירות" בעקבות המציאות המשתנה בימים שלאחר הלחימה במבצע "צוק איתן".

מנכ"ל התנועה לאיכות השלטון, מר אלי סולם, פנה לשר האוצר והדגיש בפניו כי התנועה עוקבת בדאגה רבה אחר ההליכים לקידום חוק "מע"מ אפס על דירות" אשר זוכים לשיח ציבורי ער בו כל אנשי המקצוע הכלכליים עומדים בחזית אחת כנגד התוכנית.

לדברי סולם, אכן מתבקש כי שר האוצר יטה אוזן קשבת ליוקר המחייה ההולך וגואה, ויפעל להורדתו, ולמצער לבלימתו, באמצעות תוכניות שונות ויצירתיות. ברי כי מחירי הנדל"ן מהווים משתנה משמעותי ובעל משקל סגולי מיוחד במשוואת יוקר המחייה, וכי יש מקום לפעילות מואצת בתחום זה, שתביא להוזלה ניכרת במחירי הנדל"ן.

בנוסף, סולם מדגיש בפני השר לפיד כי המציאות החברתית והכלכלית ששררה בימי ההזנק של הליכי קידום חוק "מע"מ אפס על דירות", היא מציאות שונה בתכלית, השונה מן המציאות השוררת כיום: אנו מצויים אך מספר ימים לאחר סופה של מערכה צבאית משמעותית בת כ -50 ימים ששינתה את אורחות החיים של מאות אלפים מאזרחי ישראל, לרבות עסקיהם ותעסוקתם. תמונה זו, בצד העלויות הצבאיות של המערכה המוערכות במספר מיליארדי ₪, יוצרת מציאות השונה מזו ששררה ערב הזנקת ההליכים האמורים, מציאות בה נכפו על קופת המדינה הוצאות שונות ומגוונות, העלולות להגיע לכדי סכומי עתק של מיליארדי ₪. "

בהינתן האמור, סבורה התנועה לאיכות השלטון כי מתבקשת שקילה מחודשת ומדוקדקת של הצורך בהמשך הנעת ההליכים האמורים לקידום חוק "מע"מ אפס על דירות". נדמה כי המציאות השונה שלאחר המערכה, על שלל רבדיה ומורכבותה, שייתכן שטרם התבהרה עד תום, מחייבת בחינה מחודשת של ההליכים האמורים.