איכות השלטון לשר החינוך: הפקעת שטח בית הספר בבית שמש הנה פעולת מחטף חד צדדית ובוטה המתבצעת על ידי הרשות המקומית
התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום ג') לשר החינוך ולמנכ"לית משרדו, בבקשה לעדכן האם הפקעה זו הובאה לאישור הגורמים הרלוונטיים במשרד החינוך וכיצד מתכוון משרד החינוך לפעול נוכח הפגיעה הקשה בפעילותו של בית הספר הממלכתי בתלמידיו ובהוריו
בעקבות הפקעת רבע משטח בית הספר הממלכתי "שפות ותרבויות" בבית שמש על ידי העירייה המקומית עבור שימוש למוסד לימוד חרדי, פנתה היום (יום ג') התנועה לאיכות השלטון לשר החינוך, שי פירון ולמנכ"לית המשרד, הגב' מיכל כהן, בבקשה לבחון האם ההחלטה על הפקעת שטח בית הספר הובאה בפני הגורמים הרלוונטיים במשרד קודם לביצוע המחטף האמור, ולרבות מצוקת המקום של תלמידות המוסד החרדי אשר נאלצו לנדוד אל המתחם החדש, ומה עשה משרד החינוך בנידון, קודם להחלטתו של ראש העיר על הפקעת השטח ובניית חומת ההפרדה.
על פי הפרסומים השונים, הליך ההפקעה נוהל בהוראתו ופיקוחו הישיר של ראש עיריית בית שמש הנבחר, מר משה אבוטבול, אשר הורה על הקמת חומת פח בת 3 מטרים אשר תפריד בין המוסד הוותיק לבין המוסד החדש. הוראה זו, כך על פי האמור, הגיעה לאחר משא ומתן כושל שהתקיים במהלך הקיץ בין עיריית בית שמש לבין נציגי ההורים בנוגע לשימוש מוסכם בשטח המבנה, והייתה בבחינת קביעת עובדות בשטח, אף ללא הסכמת ההורים.
התנועה לאיכות השלטון מדגישה בפני שר החינוך, כי ככל שאלו הם פני הדברים, הרי שהמדובר בלא פחות ממחטף חד צדדי ובוטה המתבצע באישון לילה על ידי רשות מקומית, ובניגוד מוחלט לכל כללי המנהל התקין ונהלי העבודה המקובלים והנהוגים בין הרשות המקומית לבין משרד החינוך ואשר נוגעים להקמתם והפעלתם של בתי ספר ברשויות המקומיות.
זאת ועוד, החלטה זו, ככל שתיוותר על כנה, אינה עומדת במבחן הסבירות הנוהג לגבי החלטותיה של הרשות המקומית, אינה מידתית, ופוגעת פגיעה חמורה בתלמידי והורי העיר בית שמש, בזכותם לתנאי לימוד ראויים ובטוחים במבנים המיועדים לכך.
התנועה לאיכות השלטון מדגישה כי ביצועה של החלטה זו, לרבות דרך הפעולה שנבחרה לשם יישומה, מעוררת תהייה ופליאה נוכח הפגיעה החד הצדדית והבוטה במגזר מסוים על חשבון מגזר אחר בעיר, וזאת על רקע מרקם היחסים העדין ומארג הכוחות המורכב בעיר בית שמש, ובייחוד נוכח הדי הפרשות אשר ליוו את מערכת בחירות האחרונה בעיר בית שמש, וכן, מעוררת תהיות לגבי יכולת הבקרה והשליטה של משרד החינוך בחינוך החרדי, לנוכח הקמת מחוז החינוך החרדי החדש במשרד החינוך.