התנועה לאיכות השלטון לבית הדין האזורי בירושלים: בקשה למתן צו לביטול מכרז מנהל מחוז חרדי במשרד החינוך

התנועה לאיכות השלטון לבית הדין האזורי בירושלים: בקשה למתן צו לביטול מכרז מנהל מחוז חרדי במשרד החינוך

התנועה לאיכות השלטון הגישה היום (יום א') כתב תביעה לבית הדין האזורי בירושלים כנגד נציבות שירות המדינה ומשרד החינוך לביטול מכרז פומבי לקליטת מנהל מחוז חרדי במשרד החינוך בהיותו בלתי חוקי, נוגד את הדין ופוגע בעקרון השוויון.
התנועה לאיכות השלטון הגישה היום (יום א') כתב תביעה לבית הדין האזורי בירושלים כנגד נציבות שירות המדינה ומשרד החינוך בבקשה למתן צו המורה על ביטול מכרז 29313 – פומבי לקליטת מנהל מחוז חרדי במשרד החינוך שפרסמו נציבות שירות המדינה ומשרד החינוך ביום 26.06.2014 בהיותו בלתי חוקי, נוגד את הדין ופוגע בעיקרון השוויון, וכן להורות על פרסום מכרז חדש ובהתאם לחוק.
התנועה לאיכות השלטון טוענת בתביעה כי נציבות שירות המדינה ומשרד החינוך פרסמו מכרז למינויו של תפקיד חשוב ביותר במערכת החינוך כשהם משמיטים ממנו תנאי סף בסיסיים ומהותיים לתפקיד, ללא כל נימוק ענייני. והנה, ועל אף חשיבותו הרבה של התפקיד, שהינו תפקיד ניהולי במערכת החינוך, גורעים ממנו את דרישות הסף להשכלה פדגוגית ולניסיון ניהולי בתחום החינוך, וכן מבטלים את החובה בתואר שני או בחלופה אחרת המקבילה לו. ביטול זה צורם אף יותר, שעה שמכרז מנהל המחוז החרדי הינו היחידי מתוך רשימת מכרזים הקולטים עובדים באותה דרגה, ואשר בהם קיימות שלושת הדרישות האמורות כחובה. עוד תמוה הביטול מקום בו הנתבעים עצמם מפרסמים הנחיות מחייבות למכרז אשר קובעות השכלה פדגוגית כתנאי חובה.
למעשה, פרסום המכרז כמות שהוא יוצרת את המצב האבסורדי לפיו ייתכן כי הכפופים למנהל המחוז יהיו בעליו השכלה פדגוגית וניסיון ניהולי חינוכי שהוא עצמו נעדר.
התנועה לאיכות השלטון טוענת עוד כי דינו של מכרז זה הינו בטלות ופרסום מחדש, הפעם עם תנאי הסף המתאימים, וזאת בשל היות המכרז חורג מהנחיות משרד החינוך, מהוראות התקשי"ר, אינו עומד בשורה אחת עם שאר המכרזים לתפקידים באותה הדרגה, נעדר כל סיבה עניינית לביטול תנאי הסף האמורים, מרסק את אמון הציבור ברשות ואינו סביר באופן קיצוני.
התנועה לאיכות השלטון טוענת עוד בכתב התביעה כי לא ניתן לרפא את הפגמים שנפלו במכרז מבלי לבטלו ומבלי לפרסם מכרז חדש בהתאם לכללי המכרז התקין ותקנת הציבור, תוך מתן הזדמנות שווה ונאותה לכלל המועמדים המתאימים להציג את מועמדותם, מתוך הבנה של חשיבות התפקיד ותוך בחינה אמיתית וכנה של כישורי המועמדים ומידת התאמתם לתפקידים המוצעים.