איכות השלטון למשרד המשפטים: קריאה לבדיקת מפגשיו, לכאורה, של המפכ"ל בחו"ל

איכות השלטון למשרד המשפטים: קריאה לבדיקת מפגשיו, לכאורה, של המפכ"ל בחו"ל

התנועה לאיכות השלטון פנתה למנהל מח"ש במשרד המשפטים, היועץ המשפטי לממשלה ומשרד מבקר המדינה בקיראה לחקור את התנהלותו של המפכ"ל ופרסומים אודות מפגשיו עפ מואשמים בפלילים, לכאורה
התנועה לאיכות השלטון פנתהת לעו"ד אורי כרמל, מנהל מח"ש במשרד המשפטים, עו"ד יהודה ויינשטיין, היועץ המשפטי לממשלה ולשופט (בדימוס) יוסף שפירא, מבקר המדינה בעקבות פרסומים מהם עולה כי מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו נפגש עם מר אבי בניהו, דובר צה"ל לשעבר, החשוד בפלילים, ועם עורך דינו, ציון אמיר, בעת שהותם בניו יורק. לפי פרסומים אלו מפכ"ל המשטרה טוען, כי המפגשים עם מר בניהו הנחקר בחשד לפלילים בפרשה בה החקירה עודנה בעיצומה ועם עורך דינו, היו אקראיים. מפגש אחד, לפי הגרסה שפורסמה התקיימה בעת שהמפכ"ל סעד עם קונסול ישראל בניו יורק ומפגש שני בלובי המלון.
יחד עם זאת, כתבת הערוץ הראשון, איילה חסון, פרסמה עוד לפני נסיעת המפכ"ל, כי קיבלה מידע מקדים על הפגישה המתוכננת ואף טרחה לפנות למשטרת ישראל ולהתריע בפניהם על הפסול במפגש כזה וכי ביקשה לוודא כי התרעתה הועברה למפכ"ל.עוד עולה, לכאורה, כי קונסול ישראל בני יורק הבהיר, כי לא נכח בפגישה אקראית כזו. בעקבות כל אלו, כן עלתה בתקשורת השאלה האם מפכ"ל המשטרה כתב והעביר מזכר על מפגש עם נחקר כנדרש.
התנועה לאיכות השלטון מדגישה בפני הגורמים השונים כי לכאורה, עולים חשדות לפסול כפול ומכופל בהתנהלות משטרת ישראל והמפכ"ל העומד בראשה בפרשה זו, אשר מחייבים בדיקה וטיפול: הראשון, עצם קיומם של הפגישות בין מפכ"ל ישראל לבין נחקר בפלילים ועורך דינו;
השני רצף הדיווחים לציבור המתבררים פעם אחר פעם, כדיווחים והסברים שהם, לכל הפחות, בלתי מדויקים. כך בנוגע למטרת טיסת המפכ"ל; נסיבות התעכבות המפכ"ל ואי חזרתו המיידית למרות החטיפה והכשל במוקד המשטרה וכך גם לגבי המפגשים עצמם כמתואר לעיל.
התנועה לאיכות השלטון מדגישה כי התנהלות זו פגומה מן היסוד ופוגעת פגיעה קשה ביותר באמון הציבור במשטרת ישראל, אמון ההולך ומתערער, נוכח הסתבכויות חוזרות ונשנות בשנים האחרונות של בכירים במשטרה בפרשיות עגומות וחמורות. התנהלות כזו אף מסכלת את עבודת המשטרה ואת מטרותיה, הן בפגיעה בטיפול בפרשיות המסוימות הרלוונטיות והן בסיכול עבודת המשטרה בכלל, עקב איבוד אמון הציבור וירידת קרנה של המשטרה, בקרב הציבור הרחב, ולהבדיל בקרב עבריינים ופושעים.