איכות השלטון למפכ"ל וליועמ"ש: סחר באיברים התגלמות של רוע ואכזריות, המסכנת את קורבנותיה וכלל החברה

איכות השלטון למפכ"ל וליועמ"ש: סחר באיברים התגלמות של רוע ואכזריות, המסכנת את קורבנותיה וכלל החברה

התנועה לאיכות השלטון פנתה למפכ"ל המשטרה והיועמ"ש בקריאה לכל רשויות אכיפת החוק לפעול באופן נמרץ לעקירת התופעה של סחר באיברים ולהביא את המעורבים בה לדין

בעקבות סדרת פרסומים באתר YNET בדבר חשדות לסחר באיברים, אשר עסקו, בין היתר, בסחיטת חייבים בשוק האפור למכור איבריהם לתשלום חובם. מכתבתו של אביאל מגנזי עולה, כי לפני מספר ימים שלח, לכאורה, מר דוד מדיוני, מנהל רשות האכיפה והגבייה, לעו"ד אבי ליכט, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, מכתב, שכותרתו "שידול חייבים על ידי גורמים בשוק האפור למכור איברים בניגוד לחוק השתלת איברים". על פי האמור בכתבה, מן המכתב עולה, כי בעלי חוב שתיקיהם מתנהלים בהוצאה לפועל מבקשים היתר לצאת לחו"ל, ומציינים כי מטרת הנסיעה היא מכירת איברים כדי לממן את חובם לשוק האפור. כמו כן, גם כתבתה של אילנה קוריאל עסקה בנושא כבר לפני כשבוע, כאשר פרסמה שהמשטרה חשפה תופעה של שידול צעירות למכור איברים תמורת תשלום.

המעשים המתוארים בכתבות מהווים עבירות פליליות חמורות, בין היתר, סחיטה באיומים; סיוע לסחר בבני אדם לשם נטילת איבר מאיברי גופו; סיוע לחבלה חמורה וסיוע לעושק. כן בדרך כלל מהווים עבירות אלו ענף מתוך סבך פעילויות עברייניות נוספות.

התנועה לאיכות השלטון מדגישה בפני מפכ"ל המשטרה והיועמ"ש כי התנהלות עבריינית זו, מהווה התגלמות של רוע ואכזריות, המסכנת את קורבנותיה ואת כלל החברה ומחייבת, אם כן, להיות מטופלת ביד קשה ביותר.

התנועה לאיכות השלטון קוראת בזאת לרשויות אכיפת החוק לפעול באופן נמרץ לעקירת התופעה ולהבאת המעורבים בה לדין.