התנועה לאיכות השלטון לפרקליטות המדינה: יש לחזור מההחלטה שלא להגיע להסכם טיעון עם שולה זקן

התנועה לאיכות השלטון לפרקליטות המדינה: יש לחזור מההחלטה שלא להגיע להסכם טיעון עם שולה זקן

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום א') לפרקליטות המדינה והיועמ"ש בקריאה לחזור בהם מן ההחלטה שלא להגיע לעסקת טיעון עם הגב' שולה זקן וכן לחקור את החשדות בעניין הפעלת גורמי אכיפת החוק לטובת אולמרט וכן את הפרשה הנוספת שטרם נחקרה

נוכח החלטת הפרקליטות שלא לחתום עם הגב' שולה זקן הסכם עד מדינה ולא לבקש להעיד אותה בפני בית המשפט, פנתה היום (יום א') התנועה לאיכות השלטון לפרקליטות המדינה בקריה לחזור בהם מן ההחלטה שלא למצות את האפשרות להגיע לעסקת טיעון עם הגב' זקן ולהביא אותה להשלים את עדותה בפני בית המשפט. זאת ועוד, קוראת התנועה לאיכות השלטון לפרקליטות לחקור במלואם את כל החשדות שלכאורה הועלו בחקירתה בנוגע להפעלה או ניסיון להפעיל גורמים במערכת אכיפת החוק כדי לשבש את החקירה והמשפט כנגדו ולמנוע את מיצוי הדין עמו וכן את "הפרשה הנוספת" שעל פי הפרסומים עלתה מחקירתה.

עמדת התנועה לאיכות השלטון היא כי החלטה זו מעלה תמיהות קשות ונראית על פניה החלטה בלתי סבירה, שאיננה מקדמת את האינטרסים של הציבור ואת שלטון החוק. התנועה לאיכות השלטון סבורה, כי בהליך פלילי כנגד איש ציבור ובפרט ראש ממשלה לשעבר, ראש הרשות המבצעת, יש לייחס חשיבות עליונה להגיע לחקר האמת בפרשה, להציף את כל החשדות ולהביאם להכרעה בפני בית המשפט. בנוסף, יש לייחס חשיבות לזכות הציבור לדעת, באמצעות ההליך משפטי, על מנת שיוכל לשפוט ולבחור בחירה מושכלת ואיכותית את נבחריו.
התנועה לאיכות השלטון מוסיפה בפנייה לפרקליטות, כי הסתמכות על הטענות שאין צורך בעדותה של הגב' זקן לצורך מיצוי הדין עם מר אולמרט, או כאילו אין בעדותה ללא תימוכין חיצוניים כדי לתרום לתיק, הינה תמוהה, בין היתר נוכח העובדה, כי בשלב מוקדם יותר של המשפט גילתה הפרקליטות נכונות להגיע להסדר טיעון.

התנועה לאיכות השלטון מייחסת חשיבות עליונה להליכי החקירה, החשיפה, הבירור וההכרעה השיפוטית כנגד מר אולמרט ולשכתו הם חיוניים לחיטוי פגעי הליקויים והשחיתות שנחשפו בהם וליצירת תרבות שלטונית ראויה, נקייה ואיכותית יותר בקרב נבחרי