איכות השלטון לוועדה לבחינת השעיית ראשי רשויות מקומיות: פרסמו את הפרוטוקולים של הוועדה

איכות השלטון לוועדה לבחינת השעיית ראשי רשויות מקומיות: פרסמו את הפרוטוקולים של הוועדה

בעקבות פרסום החלטת הוועדה בעניינו של ראש עיריית נצרת עילית, פנתה היום (יום ה) התנועה לאיכות השלטון לשר הפנים וליו"ר הוועדה לבחינת השעיית ראשי רשויות מקומיות בקריאה לקבוע ולהחיל חובת פרסום על הפרוטוקולים של הוועדה בשל עקרון הפומביות והשקיפות

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום ה) לשר הפנים, גדעון סער וליו"ר הוועדה לבחינת השעיית ראשי רשויות מקומיות, השופט בדימוס משה גל בקריאה לקבוע ולהחיל חובת פרסום על הפרוטוקולים של הוועדה.

פניית התנועה לאיכות השלטון לשר וליו"ר הוועדה מתקיימת לאחר שוועדת ההשעיה במשרד הפנים החליטה להשעות את ראש עיריית נצרת עלית, שמעון גפסו, המואשם בשוחד, למשך ארבעה חודשים, וזאת לאחר שגפסו הודיע שהוא מסרב להצעת פשרה לפיה ייצא לחופשה בתשלום.
התנועה לאיכות השלטון מדגישה בפנייה כי לפי חוק הרשויות המקומיות, לשר הפנים ולוועדה הסמכות לקבוע כללים באשר לשקיפות הדיונים בוועדה, לרבות חובת כתיבת פרוטוקולים של הדיונים ופרסומם בסמוך למועדם, דבר אשר לא התקיים במקרה של גפסו ובמקרים אחרים.

עו"ד דניאל דושניצקי, התנועה לאיכות השלטון: "שקיפות, ובהם כתיבת ופרסום הפרוטוקולים, מהווים חלק ארי מעקרון הפומביות, אחד מהעקרונות הבסיסיים ביותר במשפט המנהלי. הם אלו המאפשרים פיקוח מצד הציבור על פעולותיה של הרשות. אם כן, עקרון הפומביות והשקיפות מחייב כתיבת פרוטוקול, והבאתו לידיעת הציבור באופן זמין וראוי אף בהעדר סמכות מפורשת בחוק, וזאת על מנת לאפשר פיקוח ציבורי המחויב למציאות, במיוחד בהליך מעין-שיפוטי."