איכות השלטון לפרקליטות המדינה: יש לזרז קבלת החלטה בעניינו של ראש עיריית נצרת עילית

איכות השלטון לפרקליטות המדינה: יש לזרז קבלת החלטה בעניינו של ראש עיריית נצרת עילית

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום ד') לפרקליטות המדינה לזרז את החלטת התובע בעניינו של ראש עיריית נצרת עילית, מר שמעון גפסו, על מנת להסיר את העננה המרחפת מעל פעילותה של עיריית נצרת עילית, ובעיקר מעל פעילותו של ראש העירייה מר גפסו.

רקע

פרקליטות המדינה הודיעה ביום 17.09.13 כי בכוונתה להגיש כתב אישום כנגד מר שמעון גפסו, ראש עיריית נצרת עילית, "במועד קרוב" בנוגע לעבירות הנוגעות לפרשת שוק רמלה לוד בעיר. זאת ועוד, בחודש נובמבר 2013, נעצר מר גפסו בגין חשד לעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים והלבנת הון, אודות מעורבותו, במתן רישיון להפעלת עסק לאחד מאולמות האירועים בעיר.

בהתאם לכך, ונוכח העובדה כי מאותה הודעה של פרקליטות המדינה לבית המשפט עברה תקופה ניכרת של כחצי שנה, מבקשת התנועה לאיכות השלטון לקבל הערכה מהו לוח הזמנים הצפוי לקבלת החלטות בעניינו של מר גפסו. מתוך פניית התנועה לפרקליטות: "הכרעה מהירה בעניינו של מר גפסו מתבקשת אף נוכח העובדה כי בימים אלה נדון עניינו בפני הועדה שהוקמה מכוח חוק הרשויות המקומיות".

מפרסומים שונים עולה כי הוועדה הציעה למר גפסו לצאת לחופשה למשך 4 חודשים, מתוך ציפייה כי במהלך חודשים אלה ימוצה ההליך הפלילי כנגדו. מכאן, העיכוב הבלתי מוסבר בהגשת כתב האישום כנגד מר גפסו עלול לגרום למצב בו בפני הוועדה לא מונחת מלוא התשתית הראויה להכרעה, משלא מונח בפניה כתב האישום הנוסף אשר בכוונתכם להגיש.

עו"ד נידאל חאיק, מנהל מחלקת הליטיגציה בתנועה לאיכות השלטון: "עלול להיווצר מצב לא תקין לפיו הוועדה תידרש לדיון מחודש לאחר הגשת כתב האישום הנוסף, זמן קצר ביותר לאחר קבלת החלטתה. בין לבין, בתקופת 'הדמדומים' האמורה, תסבול התנהלות העירייה מחוסר וודאות בדבר זהותו של ראש העירייה והסמכויות המוענקות לו. חוסר וודאות זה אינו מוסיף למצב העניינים בעיריית נצרת עילית, שהוא ממילא רגיש ומורכב."

נוכח האמור, התנועה לאיכות השלטון מדגישה בפני הפרקליטות כי ישנה חשיבות מרבית להחשת ההליך וקבלת החלטות סופיות בהקדם, על מנת להסיר את העננה המרחפת מעל פעילותה של עיריית נצרת עילית, ובעיקר מעל פעילותו של ראש העירייה מר גפסו.