התערבות חברי מועצת עיריית ירושלים מנעה קיום צו הריסה שניתן על ידי בית המשפט

התערבות חברי מועצת עיריית ירושלים מנעה קיום צו הריסה שניתן על ידי בית המשפט

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (ג') לראש עיריית ירושלים, מר ניר ברקת בטענה כי לפי מידע שהגיע לידי התנועה התערב מר רמי לוי וחברי מועצה נוספים בירושלים, ולא אפשרו קיום צו שיפוטי להריסת מבנה בלתי חוקי

מפניות תושבים שהגיעו לידי התנועה לאיכות השלטון עולה כי בתאריך 12.02.14 הגיעו נציגי העירייה לרחוב השיש בשכונת גילה בעיר ירושלים על מנת להוציא לפועל צו הריסה, הניתן בגין בניה בניגוד לחוק התכנון והבניה. מהמידע עולה חשש כי בשל התערבות יו"ר הקואליציה העירונית מר רמי לוי וחברי מועצת העיר מר מיכאל מלכיאל ומר אריה קינג – הופסקה ההריסה. חשוב לציין כי לפי המידע שבידי התנועה לאיכות השלטון אין זו הפעם הראשונה בה גורמי מועצת העירייה מסכלים לכאורה את הריסת המבנה, אלא המדובר בהתערבות פסולה חוזרת ונשנית בנדון.

למיטב ידיעת התנועה לאיכות השלטון, צו ההריסה הראשון הוצא לנכס שבנדון בספטמבר 2011, לפני יותר משנתיים. לאחר שצו זה לא מומש, הורשע בעל הנכס בעבירות לפי חוק התכנון והבניה, והוצא לו צו הריסה שיפוטי ע"י בית המשפט לעניינים מקומיים, אשר נכנס לתוקף ב-1.7.2013. ככל הידוע לנו, בהמשך דחה בית המשפט את מועד ההריסה לתאריך 15.10.2013.

בהתאם לכך, בחודש נובמבר 2013 הגיעו אנשי אגף הפיקוח על הבנייה בעירייה על מנת לבצע את צו ההריסה אך חדלו מביצוע הצו, כך נטען, לאחר התערבותו של מר רמי לוי. בעיתונות דווח כי בעל הנכס הנדון הינו נהגו האישי של מר לוי, אשר ביקש את התערבותו.

לפני כשבוע הגיעו גורמי העירייה למקום בכדי לבצע את צו ההריסה בשנית, זאת לאחר שעברו מעל לשבעה חודשים מאז נכנס צו ההריסה המקורי לתוקף ולאחר שניסיון ההריסה הראשון סוכל. אולם, פעולת ההריסה נפסקה בשנית, לכאורה בשל התערבות חוזרת של חברי מועצת העירייה, אשר לא הכחישו את פעולותיהם בפני כלי התקשורת.
עמדת התנועה לאיכות השלטון, כפי שהוצגה בפני ראש העיר היא ככל שיש אמת בדברים אלו, הרי שמדובר בניסיון פסול של גורמי מועצה להשתמש בכוחם הפוליטי על מנת לסכל ביצוע צו שיפוטי ולהכשיר למעשה בניה לא חוקית.

התנועה לאיכות השלטון קוראת לעיריית ירושלים לסיים את ההליך התקין במהרה ולא להרפות ידיה מביצוע הצו כלשונו, גם אם מופעלים עליה לחצים בנושא.