איכות השלטון לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב: מינוי מנכ"ל עיריית לוד אינו תקין ויש לבטלו

איכות השלטון לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב: מינוי מנכ"ל עיריית לוד אינו תקין ויש לבטלו

התנועה לאיכות השלטון הגישה היום (יום ג') תביעה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב כנגד עיריית לוד בבקשה לבטל את מינויו של מנכ"ל עיריית לוד, מר אהרון אטיאס, מאחר ואינו עומד בתנאי הסף לתפקיד

התנועה לאיכות השלטון הגישה היום (יום ג') תביעה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב כנגד עיריית לוד ומנכ"ל העירייה, מר אהרון אטיאס. בתביעה, מבקשת התנועה לאיכות השלטון להוציא צו הצהרתי המצהיר כי מר אהרון אטיאס, שנבחר לתפקיד מנכ"ל העירייה, אינו עומד בתנאי הסף לתפקיד בדבר ניסיון ניהולי, ועל כן לבטל את מינויו.

עמדת התנועה לאיכות השלטון, כפי שהוצגה בתביעה, היא כי הבחירה במנכ"ל העירייה בוצעה תוך הפרה מהותית של הוראות המינהל התקין ופסקי הדין בבג"ץ בנוגע לשיקולים הראויים בבחירת עובד ציבור. בין היתר, בחירת המנכ"ל נוגדת את הדין, מאחר שאינו עונה על תנאי הכשירות לתפקיד, היות והוא חסר את הניסיון הניהולי שנדרשו במכרז.

זאת ועוד, התנועה לאיכות השלטון מדגישה בתביעה, מינויו והשארתו של מי שאינו עומד בתנאי הסף לתפקיד החשוב והמשפיע של מנכ"ל העירייה, מרסק את אמון הציבור בשלטון המקומי, את חובת הנאמנות ואת שלטון החוק. במקרה בו עקרון הנאמנות הופך לתיבה ריקה מתוכן – מתרסק אף אמון הציבור. כל זאת, כאשר מינוי בלתי כשיר לתפקיד מנכ"ל הרשות הוא מעשה שמשמעותו פגיעה הן באמון בציבור והן בנאמנות המנהל לציבור.

עיריית לוד חוותה משברים רבים בשנים האחרונות, משברים אשר הביאו למינוי ועדה קרואה במקום קיומן של בחירות בעיר, ועל כן מן הראוי לנהוג בה משנה זהירות ולהגן עליה מכל פגיעה של מתנהל בלתי תקין. במינוי מר אהרון אטיאס לתפקיד מנכ"ל העירייה, קיימת פגיעה בוטה בפעילותה של העירייה כולה וביכולתה להניע מדיניות שזוכה לאמון הציבור.