איכות השלטון ל'יש עתיד': יש להקים ועדת חקירה פרלמנטרית בעניין כשלון גורמי הרגולציה למול התנהלות קבוצת אי.די.בי

איכות השלטון ל'יש עתיד': יש להקים ועדת חקירה פרלמנטרית בעניין כשלון גורמי הרגולציה למול התנהלות קבוצת אי.די.בי

התנועה לאיכות השלטון פנתה לחברי סיעת 'יש עתיד' בבקשה לתמוך בהקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בעניין כשלון גורמי הרגולציה למות התנהלות קבוצת אי.די.בי
ביום 19.1.13 פנתה התנועה לחברי ועדת הכספים למצות את סמכותם ולפעול להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בעניין הכישלון המערכתי המתמשך של שומרי הסף בפיקוח על פעילותה של קבוצת אי.די.בי. פניה זו נעשתה על מנת לוודא שהנזק האדיר שהמשק הישראלי נאלץ להתמודד עימו במשך יותר מעשור, לא יישנה ולא יחזור על עצמו.
בדיון שהתקיים למחרת (20.1.14) בוועדת הכספים הייתה הסכמה רחבה של ח"כ הן מסיעות הקואליציה והן מסיעות האופוזיציה, למעט ח"כ של מפלגת יש עתיד אשר לא הביעו עמדתם בדיון, בדבר חשיבותה של הקמת ועדת החקירה. יחד עם זאת, יו"ר ועדת הכספים סרב להעלות את הנושא להצבעה בשל הצורך, לטענתו, בהתייעצות קואליציונית.
מפרסומים באמצעי התקשורת עלה, כי הסיבה שלא מוקמת ועדת חקירה פרלמנטרית הינה לכאורה התנגדות מפלגת "יש עתיד" להקמתה- התנגדות אשר לא לוותה בנימוקים עניינים כלשהם.
נוכח הדברים, מדגישה התנועה לאיכות השלטון בפני חברי סיעת 'יש עתיד' כי מדובר בכשל שורשי הנוגע – להתנהלות הרגולציה ורשויות הפיקוח והאכיפה, כלפי חברות הנמצאות במוקדי העשייה במשק הישראלי – כשל שבעטיו הציבור משלם, יום יום ושעה שעה, "מס רגולציה כושלת". כמו כן, כישלונה של הרגולציה הוביל למבנה משק מעוות, אשר מיטיב עם בעלי ההון עצמם ואפשר לקונצרן אי.די.בי להיגרר למערבולת פיננסית, אשר יש לה השלכות נרחבות על הציבור הישראלי בכללותו.
התנועה לאיכות השלטון קוראת לחברי הכנסת ממפלגת יש עתיד לתמוך אף הם בהקמת ועדת חקירה פרלמנטרית: "בידיכם האפשרות לדאוג לציבור שבחר בכם ולוודא כי כספיו אינם מנוצלים לרעה על ידי בעלי השליטה בחברות השונות במשק ומקורביהם. זוהי הזדמנות חד פעמית לחסל את השיטה החולה ולעורר את הרגולציה הישראלית מתרדמתה."