איכות השלטון לפרקליט המדינה: האינטרס הציבורי מחייב שלא להגיע להסדר טיעון בפרשת הרב פינטו

איכות השלטון לפרקליט המדינה: האינטרס הציבורי מחייב שלא להגיע להסדר טיעון בפרשת הרב פינטו

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום א') ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה בבקשה למצות את הדין עם הרב יאשיהו פינטו ולא להגיע להסדר טיעון עמו.
התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (יום א') ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין ופרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, נוכח פרסומים בכלי התקשורת מהם עולה כי בכוונת הפרקליטות להגיע להסדר טיעון עם הרב יאשיהו פינטו נוכח החשדות החמורים כנגדו ומידע שהעביר כנגד בכירי מערכת אכיפת החוק.
עמדת התנועה לאיכות השלטון היא כי ישנם מקרים בהם אינטרס הציבורי מחייב שלא להגיע להסדר טיעון ולמצות את הדין עם החשוד, וזהו אחד מהם. כמו כן, מדגישה התנועה לאיכות השלטון בפני פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה: "מבלי להמעיט מחשיבות מיצוי הדין כנגד בכירי משטרה האמונים על המאבק בפשע ועל אכיפת החוק, אשר כנגדם עולים חשדות לפלילים, הרי שמיצוי הדין עם הגורם המשחית איננו פחות חשוב וחיוני". מן הפרשה עולים חשדות לכאורה, לכך שנוצר חצר אשר פעלה במודע כדי לבצר מעמדה, באופן מושחת ומשחית: "טיפול בגורם המשחית והרתעה מפני השחתת מערכת אכיפת החוק, הינם חיוניים להבטחת שלטון החוק, שאם לא כן, כל עבריין בפוטנציה יעשה מאמץ ליתן טובות הנאה כאלו ואחרות לגורמי אכיפת החוק וישתמש בהם כפוליסת ביטוח וכקלפי מיקוח בעת שיסתכן בהליך פלילי."
אשר על כן, התנועה לאיכות השלטון מבקשת כי הפרקליטות תבהיר לרב פינטו, כי אין עסקה, אין חסינות, אין ויתור על עבירות או הפחתת עונש, אין הוא יכול לנסות לשחק במערכת אכיפת החוק כבובות על חוטים ולפגוע בעבודתה ובאמון הציבור בה. התנועה לאיכות השלטון מבקשת כי הרב פינטו יאלץ לתת את הדין על מעשיו ככל האדם, ובכלל זה לעמוד לדין בגין החשדות שנמצאו כנגדו: "החלטה כזו תעביר מסר נחרץ כנגד הפרקטיקה המשחיתה לה אנו נחשפים בפרשה חמורה זו".